Now showing items 60-79 of 823

    • Environmental management 

      Лавринович, А. В. (БНТУ, 2019)
      Ecology is a significant aspect of the development, prosperity and existence of humanity. Therefore, it is important to consider this concept in all spheres of human activity. This research work considers an economic activity and its direct participation in the preservation and protection of the environment.
      2019-08-09
    • ESG в маркетинге 

      Цеханович, A. В. (БНТУ, 2022)
      В научной работе описываются причины возникновения ESG в маркетинге, дается краткая характеристика развития данного подхода, определяются его преимущества и недостатки, а также особенности внедрения ESG в маркетинговую деятельность организации.
      2022-06-22
    • Event-маркетинг в сфере B2B 

      Белько, М. В. (БНТУ, 2019)
      В работе рассмотрена важность event-маркетинга для сферы B2B, описаны методы и эффективности его использования. Рассмотрены преимущества event-маркетинга, его реализация компаниями, работающими на рынке B2B, и этапы подготовки к таким мероприятиям.
      2019-08-07
    • Event-менеджмент: проблемы и перспективы развития в Республике Беларусь 

      Крапивин, Н. П.; Рыжко, Е. И. (БНТУ, 2020)
      Еvent менеджмент в Республике Беларусь только начинает пользоваться популярностью в компаниях. В связи с этим возникает потребность в повышении квалификации специалистов в данной области, а также в выработке мероприятий и практических рекомендаций по повышению эффективности данного вида деятельности в организациях Республики Беларусь.
      2020-10-05
    • Experience economy in the Republic of Belarus 

      Цветкова, A. Д. (БНТУ, 2021)
      В современном мире, где потребитель прекращает обращать внимание на бренд и ориентируется только на цену, производителю необходимо придумать стратегию, чтобы привлечь покупателя. Эта стратегия есть экономика впечатлений. Несмотря на то, что экономика впечатлений – это западный метод, он в полной мере развивается в Беларуси.
      2021-06-14
    • External and internal environment of the organization 

      Мицкевич, A. А. (БНТУ, 2020)
      The environment of the organization is a combination of business entities, their relationships, infrastructure links and the conditions of their activities. The study of the environment is an extremely important process for any organization, because it can have a direct impact on various areas of the organization and its behavior in general.
      2020-10-05
    • Facial coding – умная система кодировки эмоций 

      Лапицкая, Е. И.; Самосюк, Е. В. (БНТУ, 2021)
      Ещё с момента рождения мы начинаем «измерять» эмоциональные реакции других. Первые программисты в нашей жизни – это наши матери – улыбается ли она, боится, грустит или может быть злится? Кодирование лица – это не какая-то сверхмощная способность – мы все умеем читать по лицам - только одни делают это лучше других, а некоторые этому даже обучены.
      2021-06-14
    • Features and types of risks in life and health insurance in Ukraine 

      Demianchuk, S. (БНТУ, 2020)
      The paper analyses the types and features of insurance risks that are covered by life insurance companies. in Ukraine. The findings reveal that there are a lot of people who are not accepted for insurance. For example, persons over the age of 75-97 years at the moment of signing the application; persons with disabilities of group I, as well as persons under the age of 18 who have ...
      2020-10-05
    • Features of entrepreneurship development among youth in the Republic of Belarus 

      Куликович, Е. В. (БНТУ, 2020)
      This article deals with the problems of business development among youth in the Republic of Belarus and ways to solve them.
      2020-10-05
    • Features of strategic management in organization of small business 

      Маруго, Е. А. (БНТУ, 2020)
      In modern conditions, any business, including small ones, is faced with constantly changing environmental conditions and changes in the internal environment. Only the correct setting of goals and objectives, an objective assessment of the external and internal environment are able to provide increased efficiency in the functioning of a small organization in market conditions. ...
      2020-10-05
    • Futures and options as instruments of hedging risks 

      Островская, Д. С. (БНТУ, 2020)
      In the modern world, for the effective functioning of any company in markets of currencies, equities, bonds and commodities, a comprehensive business analysis is necessary. One of the stages of this analysis is the prediction of risks and potential ways to overcome them through hedging tools - futures and options.
      2020-10-05
    • Green marketing in moderm business 

      Бондарчук, E. С. (БНТУ, 2020)
      The article is dedicated to the description of the green marketing and popular eco-trends, the reason for its existence and the impact on the methods of leading business.
      2020-10-05
    • Guerilla marketing as a way to improve advertisment effectiveness 

      Хваленя, К. В. (БНТУ, 2019)
      This article focuses on one of the problems of modern world’s marketing as an important part of doing business, analyzing and describing the deterioration of traditional advertising effectiveness revealed in the “banner blindness” phenomenon. This problem is suggested to be solved by means of gueril la marketing, an advertisement strategy that achieves its goal through ingenuity ...
      2019-08-14
    • How does business under sanctions? 

      Богуцкая, В. О. (БНТУ, 2023)
      В этой статье мы рассмотрим негативные последствия санкций, способы и принципы, которые могут помочь компаниям добиться успеха, но, несмотря на них, компаниям следует помнить о повышении своей конкурентоспособности и трудностях, которые могут возникнуть в этой ситуации.
      2023-07-06
    • How is the labor market changing? 

      Кисель, А. А. (БНТУ, 2023)
      Данная анализирует текущую ситуацию на рынке труда. Также обсуждаются преимущества и недостатки замены человеческого труда искусственным интеллектом. Рассматривается внедрение цифро- визации в различные сферы жизни и производства.
      2023-07-06
    • How people read 

      Сарвас, Е. О. (БНТУ, 2019)
      This article is about how consumers read and perceive text, and what attract them the most during reading. Also it contains information about how text influence on customer’s mind.
      2019-08-14
    • How ray tracing affected Nvidia 

      Быченков, A. A. (БНТУ, 2020)
      In this article, we will talk about how the entry of a new video card segment into the market affected the profit of one of the most famous video card companies. And also whether the market itself is ready for such innovations. Analysis of what this technology does and how it can help developers.
      2020-10-05
    • How to improve aviation in Belarus 

      Эртман, Д. В. (БНТУ, 2022)
      Эта статья о роли авиакомпаний в мире и проблемах в этом секторе. В статье предложены некоторые советы, которые могли бы помочь улучшить положение авиакомпаний в Беларуси.
      2022-06-22
    • How to start doing business in the Republic of Belarus 

      Савич, Е. П.; Дульская, М. Г. (БНТУ, 2022)
      В данной статье анализируются основные типы собственности в Республике Беларусь. Также на примере ООО рассматриваются вопросы открытия собственного бизнеса.
      2022-06-22
    • HR trends: the new reality of 2022 

      Хмурович, А. М. (БНТУ, 2022)
      В статье представлены новые тренды, которые помогут компании перейти от стратегии выживания к стратегии процветания.
      2022-06-22