Now showing items 53-72 of 823

    • E-commerce and modern trends of its develepment 

      Кондратович, А. С. (БНТУ, 2023)
      Данная статья раскрывает принципы интернет-торговли, ее плюсы и минусы, а также описывает инструменты, посредством которых осуществляется процесс купли-продажи товаров и услуг.
      2023-07-06
    • Ease of doing business in the Republic of Belarus 

      Метелица, Н. С. (БНТУ, 2021)
      В статье исследуются некоторые проблемы малого и среднего бизнеса в Республике Беларусь. Проанализировано положение Республики Беларусь в сфере бизнеса, его доступность и возможность. Даны пути решения проблем развития малого и среднего бизнеса.
      2021-06-14
    • Effective marketing techniques 

      Мастович, В. A. (БНТУ, 2020)
      Most people do not follow their own logic when making a purchase, but give in to emotional outbursts caused by their expectations. And at large this buying behavior is determined by skillful, but invisible to the buyer actions of sellers, stores and suppliers of goods.
      2020-10-05
    • Effective tools of digital marketing 

      Войшнис, А. В. (БНТУ, 2022)
      В данной статье описывается понятие цифрового маркетинга, а также наиболее эффективные его инструменты. Успех бизнеса зависит от того, насколько продуктивно он будет использовать цифровой маркетинг, который является абсолютно новой стратегией понимания поведения потребителя, как на рынке, так и в сети. Этот вопрос является важным для рассмотрения, так как непосредственно связан ...
      2022-06-22
    • Electric cars and their prospects 

      Авдиевич, И. В. (БНТУ, 2019)
      Nowadays time technology should remember about the environment. Due to the enormous number of factories, buildings, cars and other human creation, we are ruining our planet, depleting its reserves of natural energy sources. It must be understood that such principle of life will destroy it in a few hundred years. And the main source of pollution is cars. This is what this article ...
      2019-08-09
    • Electronic human resource management system 

      Жуковец, Д. А. (БНТУ, 2019)
      Every year companies change their understanding of values and goals. Currently, companies are thinking about the importance of human resources. An Electronic Human Resource is needed to monitor the quality, skills and capabilities of employees. In recent years electronic human resource management (E-HRM) is a leading organizational system in human resource management (HRM), ...
      2019-08-09
    • Emotional intelligence as a key employability skill 

      Бондарчук, Е. С. (БНТУ, 2019)
      This article is dedicated to reveling a sense of emotional intelligence, and the importance of r ecruiting employees with high emotional intelligence in your staff. The article defines questions which can help to identify emotional intelligence in potential employees.
      2019-08-09
    • Environmental management 

      Лавринович, А. В. (БНТУ, 2019)
      Ecology is a significant aspect of the development, prosperity and existence of humanity. Therefore, it is important to consider this concept in all spheres of human activity. This research work considers an economic activity and its direct participation in the preservation and protection of the environment.
      2019-08-09
    • ESG в маркетинге 

      Цеханович, A. В. (БНТУ, 2022)
      В научной работе описываются причины возникновения ESG в маркетинге, дается краткая характеристика развития данного подхода, определяются его преимущества и недостатки, а также особенности внедрения ESG в маркетинговую деятельность организации.
      2022-06-22
    • Event-маркетинг в сфере B2B 

      Белько, М. В. (БНТУ, 2019)
      В работе рассмотрена важность event-маркетинга для сферы B2B, описаны методы и эффективности его использования. Рассмотрены преимущества event-маркетинга, его реализация компаниями, работающими на рынке B2B, и этапы подготовки к таким мероприятиям.
      2019-08-07
    • Event-менеджмент: проблемы и перспективы развития в Республике Беларусь 

      Крапивин, Н. П.; Рыжко, Е. И. (БНТУ, 2020)
      Еvent менеджмент в Республике Беларусь только начинает пользоваться популярностью в компаниях. В связи с этим возникает потребность в повышении квалификации специалистов в данной области, а также в выработке мероприятий и практических рекомендаций по повышению эффективности данного вида деятельности в организациях Республики Беларусь.
      2020-10-05
    • Experience economy in the Republic of Belarus 

      Цветкова, A. Д. (БНТУ, 2021)
      В современном мире, где потребитель прекращает обращать внимание на бренд и ориентируется только на цену, производителю необходимо придумать стратегию, чтобы привлечь покупателя. Эта стратегия есть экономика впечатлений. Несмотря на то, что экономика впечатлений – это западный метод, он в полной мере развивается в Беларуси.
      2021-06-14
    • External and internal environment of the organization 

      Мицкевич, A. А. (БНТУ, 2020)
      The environment of the organization is a combination of business entities, their relationships, infrastructure links and the conditions of their activities. The study of the environment is an extremely important process for any organization, because it can have a direct impact on various areas of the organization and its behavior in general.
      2020-10-05
    • Facial coding – умная система кодировки эмоций 

      Лапицкая, Е. И.; Самосюк, Е. В. (БНТУ, 2021)
      Ещё с момента рождения мы начинаем «измерять» эмоциональные реакции других. Первые программисты в нашей жизни – это наши матери – улыбается ли она, боится, грустит или может быть злится? Кодирование лица – это не какая-то сверхмощная способность – мы все умеем читать по лицам - только одни делают это лучше других, а некоторые этому даже обучены.
      2021-06-14
    • Features and types of risks in life and health insurance in Ukraine 

      Demianchuk, S. (БНТУ, 2020)
      The paper analyses the types and features of insurance risks that are covered by life insurance companies. in Ukraine. The findings reveal that there are a lot of people who are not accepted for insurance. For example, persons over the age of 75-97 years at the moment of signing the application; persons with disabilities of group I, as well as persons under the age of 18 who have ...
      2020-10-05
    • Features of entrepreneurship development among youth in the Republic of Belarus 

      Куликович, Е. В. (БНТУ, 2020)
      This article deals with the problems of business development among youth in the Republic of Belarus and ways to solve them.
      2020-10-05
    • Features of strategic management in organization of small business 

      Маруго, Е. А. (БНТУ, 2020)
      In modern conditions, any business, including small ones, is faced with constantly changing environmental conditions and changes in the internal environment. Only the correct setting of goals and objectives, an objective assessment of the external and internal environment are able to provide increased efficiency in the functioning of a small organization in market conditions. ...
      2020-10-05
    • Futures and options as instruments of hedging risks 

      Островская, Д. С. (БНТУ, 2020)
      In the modern world, for the effective functioning of any company in markets of currencies, equities, bonds and commodities, a comprehensive business analysis is necessary. One of the stages of this analysis is the prediction of risks and potential ways to overcome them through hedging tools - futures and options.
      2020-10-05
    • Green marketing in moderm business 

      Бондарчук, E. С. (БНТУ, 2020)
      The article is dedicated to the description of the green marketing and popular eco-trends, the reason for its existence and the impact on the methods of leading business.
      2020-10-05
    • Guerilla marketing as a way to improve advertisment effectiveness 

      Хваленя, К. В. (БНТУ, 2019)
      This article focuses on one of the problems of modern world’s marketing as an important part of doing business, analyzing and describing the deterioration of traditional advertising effectiveness revealed in the “banner blindness” phenomenon. This problem is suggested to be solved by means of gueril la marketing, an advertisement strategy that achieves its goal through ingenuity ...
      2019-08-14