Now showing items 40-59 of 823

    • Design in marketing 

      Волынец, Д. М. (БНТУ, 2020)
      Nowadays, a lot of time is spent on promoting various ways of goods and services for the successful implementation of the business. Success depends on the ability to develop new creative products and services. It is also very important to retain the consumer after the purchased product or service. That will promote the share of fame in the market. Revenue and sales play a more ...
      2020-10-05
    • Development of business in drinking water production 

      Маруго, Е. А. (БНТУ, 2019)
      The special features of business development in the field of drinking water are considered in this article. The process of creating such a business is described consistently. The main barriers to its development are shown. The main factors affecting the profitability of the company are presented. Recommendations on improving the production and delivery of drinking water are given.
      2019-08-13
    • Development of successful brands in the global economy 

      Козловская, М. С. (БНТУ, 2023)
      В данной статье рассматриваются вопросы развития брендов в мировой экономике. Создание успешных брендов – важный фактор развития любой отрасли. В то время, когда конкуренция растет, а глобальный рынок расширяется, бренды должны уметь адаптироваться к инновациям и вести компанию вперед. Изучение влияния брендов на экономику способствует ее развитию в различных сферах, повышает ...
      2023-07-06
    • Development of the creative economy, its relationship with the innovation economy in the Republic of Belarus 

      Бубенникова, Е. Н.; Дроневич, А. О. (БНТУ, 2020)
      Creative economy – an economy that embodies new ideas in a product and formed by the synergetic effect of innovations. This economy is closely interlinked with the innovation economy, which presupposes a certain strategy for the development of scientific and technological developments. It is also important to note the high role and specificity of financing in this area: a common ...
      2020-10-05
    • Development of transport logistics in the Republic of Belarus 

      Корнилова, К. И. (БНТУ, 2019)
      Nowadays the increasing number of producers understands that the overall performance of the enterprise can be reached only by an effective work of each its link. For ensuring such work there is a set of various approaches, technologies and methods. One of them is use of logistics and its modern concepts at the organization of production activity.
      2019-08-09
    • Difficulties of starting a business in the modern world 

      Ворошилов, А. Д. (БНТУ, 2023)
      Данная научная работа рассматривает проблемы формирования бизнеса в современном мире. Рассматривает шаги в построении успешного бизнеса.
      2023-07-06
    • Difficulties of starting mechanic engineering business in the modern world 

      Мошенский, В. В. (БНТУ, 2023)
      Данная научная работа рассматривает плюсы и минусы построения машиностроительного бизнеса в современном мире. Рассматривает шаги в построение успешного машиностроительного бизнеса.
      2023-07-06
    • Digital marketing 

      Митяшова, А. С. (БНТУ, 2023)
      В статье предложена информация о цифровом маркетинге и его характерных чертах. Также указаны базовые составляющие и проанализировано состояние его развития.
      2023-07-06
    • Digital marketing: concept, goals and objectives, advantages 

      Нестеренко, Э. (БНТУ, 2022)
      В данной статье рассматривается понятие цифрового маркетинга, его цели и задачи. Он помогает продвинуть ваше предложение во всех цифровых каналах. Развитие информационного общества требует от человека формирование устойчивой системы знаний и компетенций об инструментах применения современных информационных технологий как в повседневной жизни, так и в профессиональной деятельности, ...
      2022-06-22
    • Digital optimization of business processes 

      Козак, М. А. (БНТУ, 2022)
      Цифровая трансформация бизнеса осуществляется для создания обновленных, устойчивых бизнес-моделей компаний, способных эффективно работать в условиях современной цифровой экономики и адаптироваться к их изменениям. В данной статье рассматривается определение цифровой трансформации, а также ее основные направления.
      2022-06-22
    • Digital transformation of foreign trade processes in the context of formation of EAEU digital space: customs aspect 

      Шиманская, А. В. (БНТУ, 2019)
      The article describes the digital transformation in the organization of foreign trade processes in terms of customs aspects. Such digital initiatives of EAEU as digital trade, digital transport cor ridors and digital traceability are considered and their connection with the customs area is noted. Also some data on the economic effect as a contribution to the EAEU GDP as a result ...
      2019-08-14
    • Does the transition of the textile industry to online save from crises? 

      Любич, Д. М.; Письменная, Д. В. (БНТУ, 2022)
      Целью статьи является проведение анализа перехода бизнеса в онлайн и понимание, почему онлайн бизнес в текстиле недооценен. Новизна статьи заключается в том, что кризисные ситуации в мире ослабили возможность бизнеса зарабатывать в оффлайн. Актуальность проблемы заключается в том, что, работая в сфере онлайн маркетинга, удалось выявить тенденцию бизнеса игнорировать преимущества ...
      2022-06-22
    • Doing business in the modern world 

      Говоров, А. Ю. (БНТУ, 2023)
      Данная научная работа рассматривает возможные пути формирования бизнеса в современном мире. Рассматривает шаги в построении успешного бизнеса.
      2023-07-06
    • E-commerce and modern trends of its develepment 

      Кондратович, А. С. (БНТУ, 2023)
      Данная статья раскрывает принципы интернет-торговли, ее плюсы и минусы, а также описывает инструменты, посредством которых осуществляется процесс купли-продажи товаров и услуг.
      2023-07-06
    • Ease of doing business in the Republic of Belarus 

      Метелица, Н. С. (БНТУ, 2021)
      В статье исследуются некоторые проблемы малого и среднего бизнеса в Республике Беларусь. Проанализировано положение Республики Беларусь в сфере бизнеса, его доступность и возможность. Даны пути решения проблем развития малого и среднего бизнеса.
      2021-06-14
    • Effective marketing techniques 

      Мастович, В. A. (БНТУ, 2020)
      Most people do not follow their own logic when making a purchase, but give in to emotional outbursts caused by their expectations. And at large this buying behavior is determined by skillful, but invisible to the buyer actions of sellers, stores and suppliers of goods.
      2020-10-05
    • Effective tools of digital marketing 

      Войшнис, А. В. (БНТУ, 2022)
      В данной статье описывается понятие цифрового маркетинга, а также наиболее эффективные его инструменты. Успех бизнеса зависит от того, насколько продуктивно он будет использовать цифровой маркетинг, который является абсолютно новой стратегией понимания поведения потребителя, как на рынке, так и в сети. Этот вопрос является важным для рассмотрения, так как непосредственно связан ...
      2022-06-22
    • Electric cars and their prospects 

      Авдиевич, И. В. (БНТУ, 2019)
      Nowadays time technology should remember about the environment. Due to the enormous number of factories, buildings, cars and other human creation, we are ruining our planet, depleting its reserves of natural energy sources. It must be understood that such principle of life will destroy it in a few hundred years. And the main source of pollution is cars. This is what this article ...
      2019-08-09
    • Electronic human resource management system 

      Жуковец, Д. А. (БНТУ, 2019)
      Every year companies change their understanding of values and goals. Currently, companies are thinking about the importance of human resources. An Electronic Human Resource is needed to monitor the quality, skills and capabilities of employees. In recent years electronic human resource management (E-HRM) is a leading organizational system in human resource management (HRM), ...
      2019-08-09
    • Emotional intelligence as a key employability skill 

      Бондарчук, Е. С. (БНТУ, 2019)
      This article is dedicated to reveling a sense of emotional intelligence, and the importance of r ecruiting employees with high emotional intelligence in your staff. The article defines questions which can help to identify emotional intelligence in potential employees.
      2019-08-09