Now showing items 146-165 of 823

    • Sampling as a tool of sales effectiveness increase 

      Мойсеевич, Э. В. (БНТУ, 2019)
      Sampling is considered as a tool to increase sales efficiency in this article. Particular attention is paid to its advantages and disadvantages, as well as the difficulties that the company may face when conducting this activity. Based on the analysis, it is possible to make a conclusion that the use of this method is appropriate.
      2019-08-14
    • Sharing economy 

      Савкова, Д. В. (БНТУ, 2019)
      The idea of sharing things and services is gaining momentum around the whole world. With the development of social networks and mobile technologies, it begins easier to find like-minded people with the same interests. The process of exchange and sharing economy has become more open and affordable. The Sharing Economy is a socio-economic ecosystem of sharing human, physical and ...
      2019-08-14
    • Small and medium businesses taxation improvement in the Republic of Belarus: Poland experience 

      Тихонович, К. А. (БНТУ, 2020)
      The incentive system for small and medium-sized businesses in the Republic of Belarus and Poland is considered, the simplified tax system in the Republic of Belarus is analyzed. Due to the study of foreign experience recommendations on improving the tax system in the Republic of Belarus were given.
      2020-10-05
    • Small business development in Belarus 

      Мастович, В. А. (БНТУ, 2019)
      Nowadays small business is gaining momentum, many people believe that it is very profitable and promising, as small business may be only an introduction into something big. Although not everyone imagines how many factors should be taken into account. Today more and more teenagers choose economic professions to get a little acquainted with the mechanism of doing business and in ...
      2019-08-13
    • Small business in Germany in today's global economy 

      Воронова, Е. И. (БНТУ, 2023)
      В статье анализируется сущность роли малого бизнеса Германии в современной мировой экономике и отличительные черты ведения бизнеса в Германии, условия ведения бизнеса и развития потенциала предпринимателей. Также рассмотрены налоговая система страны и трудности, с которыми сталкивается бизнес при взаимодействии ней, которая реализуется в более сложной форме, чем в нашей стране.
      2023-07-06
    • Small business in the economy on the example of the Republic of Belarus 

      Пахолина, Д. А.; Долганова, В. А. (БНТУ, 2019)
      The article is devoted to the creation and development of small business in the economy of the Republic of Belarus. The drawbacks and advantages of its development, as well as the need for support from the state are revealed.
      2019-08-14
    • Small business: does it take place? 

      Ломжа, А. С. (БНТУ, 2021)
      Small business in Belarus faces various obstacles: registration procedure, which is rather complicated, is lack of skills, entailing both internal and external problems, the number of businesses of various sizes and many other problems.
      2021-06-14
    • SMM как залог успешного бизнеса 

      Мешкова, К. С. (БНТУ, 2019)
      Бизнес уверенными шагами уходит в онлайн: практически любое предприятие имеет свой сайт. Еще несколько лет назад никто представить не мог, что благодаря социальным сетям можно будет продвигать и продавать свой товар. Социальные сети не стоят на месте, они активно развиваются. С каждым днем увеличивается количество пользователей и число посещений социальных сетей. Например, в своем ...
      2019-07-31
    • Socal design as a purposeful transformation of social reality 

      Царь, Ю. В. (БНТУ, 2021)
      Социальный дизайн является одним из главных помощников в формировании гражданского общества любой страны. Создание новых социальных структур, изменение социальной реальности, улучшение взаимосвязи людей с обществом является активной деятельностью социального дизайна. Условие, при котором могут быть достигнуты наибольшей эффективности проектные дизайн-технологии в области решения ...
      2021-06-14
    • Social networks in marketing 

      Корбут, А. Н. (БНТУ, 2020)
      In this article the issue of selling products on social networks is considered. Also, marketing tools with the help of which an entrepreneur can carry out marketing on social networks are studied.
      2020-10-05
    • Some promising directions of the development of touristic trends in Belarus 

      Шумский, К. И. (БНТУ, 2021)
      Данная статья рассматривает виды въездного туризма в Республику Беларусь. В качестве перспективных названы ностальгический велосипедный, сельский и религиозный виды туризма.
      2021-06-14
    • Special features of modern internet-marketing 

      Куликович, Е. В. (БНТУ, 2019)
      Different ways to promote business on the Interet on the example of the social network Instagram are considered in this article. The main objective of the study is to systematize the principles of advertising business in social networks to compile a personalized advertising trajectory. The proposed models will be useful in building individual advertising strategies within the ...
      2019-08-09
    • Sports in the Republic of Belarus: marketing problems and solutions 

      Бородко, В. А. (БНТУ, 2020)
      The article is devoted to inefficient use of budgetary funds in the world of sports. A new effective marketing financing scheme for Belarusian sport has been offered taking into account the existing issues and principles of the two generally accepted financing models: American and European.
      2020-10-05
    • Story points как инструмент планирования инновационных проектов 

      Бойко, А. В. (БНТУ, 2022)
      В настоящее время развитие промышленных предприятий определяется, прежде всего, осуществлением инновационных проектов. Проект подразумевает под собой совокупность активностей, ограниченных во времени. Если с первой частью определения вопросов не возникает, то вот со второй часто бывают проблемы. А именно, часто бывает трудно определить и соблюсти временные рамки проекта, ввиду ...
      2022-06-22
    • Strategies for entering the international market for Belarus 

      Кухарева, Н. А. (БНТУ, 2021)
      Статья раскрывает стратегии выхода на рынок и оценивает наиболее благоприятную для Беларуси.
      2021-06-14
    • Stress and new ways to cope with stressful situations in the company 

      Касперович, А. (БНТУ, 2022)
      Бизнес и работа способны доставить как массу положительных эмоций, так и стать причиной тревог и разочарований. Стресс – это нормальная реакция организма на нестандартную ситуацию, когда нужно активизировать и мобилизовать различные системы организма, однако его уровень требует вдумчивого регулирования. Управление стрессом – важная задача менеджера.
      2022-06-22
    • Substantiation of the need for elevator capacity to ensure the sustainable development of agriculture 

      Berehovenko, M.; Galushko, T.; Demianchuk, S. (БНТУ, 2020)
      The study analyzes the development of agriculture and crop production by determining the dynamics of the gross harvest of basic crops. The gross harvest of basic crops has been determined to increase by 41.87% in 2018 compared to 2014 and it makes the position of Ukraine, as a grain supplier leader of Black Sea Region and the “breadbasket of Europe”, stronger from year to year. ...
      2020-10-05
    • SWOT-анализ digital-агенства Webmart Group 

      Рынейская, М. В. (БНТУ, 2022)
      В данной статье рассмотрен SWOT-анализ Digital-агенства Webmart Group, определение понятия SWOT-анализа, исследована структура SWOT-анализа на примере выбранного белорусского Digital-агенства Webmart Group.
      2022-06-22
    • SWOT-анализ косметических фирм как инструмент стратегического планирования 

      Симанович, Д. Д. (БНТУ, 2021)
      Работа представляет изучение SWOT-анализа предприятий косметической промышленности в качестве инструмента стратегического планирования. Тема является актуальной в связи с необходимостью выбора для предприятия эффективной стратегии для поддержания конкурентоспособности на рынке косметических средств. Результаты исследования могут быть использованы в работе экономических, научных ...
      2021-06-14
    • System of introduction of electronic journals and diaries 

      Рыжко, Е. И. (БНТУ, 2019)
      This work is relevant, since in this period the role of the school as an educational institution is undergoing significant changes. Electronic journals automate the process of monitoring progress, duplicating school journal entries, giving the opportunity to monitor accumulated grades in subjects. Electronic school journal is a new standard of school Informatization in the near future.
      2019-08-14