Now showing items 82-101 of 823

    • Image and firm style of the organization 

      Яницкая, A. В. (БНТУ, 2019)
      The relevance of my research lies in the importance of the image on the formation of the image of the organization in the eyes of clients, as well as in the ways of forming a positive image of the company, about how the organization needs to declare itself and take a leadership position among its competitors. We look at the external and internal components of the organization’s ...
      2019-08-14
    • Impact of demarketing on the consumer 

      Жданов, A. В. (БНТУ, 2023)
      Основной целью данной научной работы является рассмотрение того, когда демаркетинг важен в нашей повседневной жизни. В данной работе я подробно рассказал, как влияет демаркетинг на поведение покупателей и продавцов.
      2023-07-06
    • Impact of social media on the growth of small business 

      Евсеева, А. Д.; Соколюк, А. О. (БНТУ, 2019)
      The topic of this article is relevant, as nowadays advertising and its placement in various social networks has a great influence on the development of small and medium-sized businesses in general. This technology for placing advertisements in social networks (Instagram, VK, and Facebook) is new and has not yet been fully explored.
      2019-08-09
    • Impact of the modern world economy on doing bussiness in China 

      Дерябкина, E. Д. (БНТУ, 2023)
      Ведение бизнеса в условиях современной глобальной экономики имеет ряд положительных и отрицательных черт. В условиях глобализации странам как никогда нужно стараться не попасть в «яму» кризиса. Но после адаптационного этапа откроются новые возможности, которые помогут развить предпринимательский потенциал, на нашем примере в Китае, делая акцент на малом бизнесе и проведении ряда ...
      2023-07-06
    • Importance of business travel 

      Aстраух, В. A. (БНТУ, 2023)
      В наше время, когда практически у каждого есть мобильный телефон и доступ в Интернет, ряд людей считает, что личные деловые встречи руководителям больших и малых компаний уже не нужны. Такой же точки зрения придерживаются и сами компании, которые не видят преимуществ командировок, предпочитая вместо них видеоконференции. Но есть несколько причин, по которым деловые поездки ...
      2023-07-06
    • Impression economy 

      Аференок, В. К. (БНТУ, 2022)
      В современном мире конкуренция между разными компаниями становится все более высокой, продукты на рынке унифицируются, а потребители уже не обращают внимания на бренд. В таких обстоятельствах становится крайне важно найти конкурентное преимущество и объяснить покупателям ценность вашего продукта. Экономика впечатлений помогает справиться с этими задачами. Основная цель данной ...
      2022-06-22
    • Industrial marketing: are belarusian enterprises able to use this tool? 

      Коник, А. В. (БНТУ, 2019)
      Industry is one of the leading sectors of the economy of the Republic of Belarus. However, there is much to develop even in the leading industry. Competent use of industrial marketing is an effective way of marketing products used in production by industrial enterprises. Sales volumes of Belarusian industrial products are small in comparison to Western countries where industrial ...
      2019-08-09
    • influence of availability of ventilation in work / study spaces on quality of work / study 

      Аскольченко, М. В. (БНТУ, 2020)
      This article reflects the importance of having a ventilation system in work / school premises, shows its effect on the work process, and describes how to create ventilation in the absence of professional equipment manufactured for air exchange.
      2020-10-05
    • Influence of impression marketing on consumer behavior 

      Колонтай, А. А. (БНТУ, 2022)
      Основной целью данной работы является рассмотрение того, как огромное количество разнообразной информации влияет на потребителя, и какой поток информации окажет наибольшее влияние, и интерес на потребителя зависит от продавца.
      2022-06-22
    • Influence of information technology on the economy of the Republic of Belarus 

      Крусь, П. А. (БНТУ, 2023)
      Влияние IT-индустрии на экономику нашей страны растет с каждым днем, и сейчас немыслимо представить нашу страну без информационных технологий.
      2023-07-06
    • Influence of the type of operating body of knife crushers on energy costs and quality of grinding of plastic waste 

      Alipatova, M. R.; Lapko, M. S. (БНТУ, 2021)
      It is considered the influence of the cutting elements on the quality and energy consumption of processing used PET packaging by cutting. In the course of research, an analytical review of the state of the issue on the basis of modern scientific literature and simulation modeling of the cutting process plastic on machines with working elements of three types: rotor with three ...
      2021-06-14
    • Innovative economy in the Republic of Belarus 

      Дроздова, A. Д.; Степанова, K. В. (БНТУ, 2020)
      In the modern economy, innovation plays a significant role and is the most effective way to compete. Innovations affect the country's economic growth, increasing its image, creating new industries and opening new markets. The transition to an innovative development path is one of the main tasks for Belarus. This article is devoted to the features of the innovative economy of the ...
      2020-10-05
    • Integration interaction of regional economic associations actors: «soft» & «hard» mechanisms 

      Yuy, Gan; Erkin, Dilnur; Lin, Lai Xiang; Yang, Zhang Men (БНТУ, 2020)
      In recent years, attempts to extend protectionism policies to a wide area of international relations between developed and developing countries, including the largest economies in the world, have become increasingly noticeable. Along with the “currency wars”, this forms a new reality, the peculiarity of which is to increase the level of uncertainty of economic development. To ...
      2020-10-05
    • Internet marketing 

      Вандич, А. В. (БНТУ, 2020)
      This article deals with the issue of how the Internet marketing works nowadays, its main trends, directions and ways of interaction between the brand and the client.
      2020-10-05
    • Internet marketing in the modern world 

      Евтеева, А. К. (БНТУ, 2022)
      В данной статье рассматриваются современные тенденции развития маркетинга в Интернете, а также анализируется влияние интернет-маркетинга на развитие компаний и предприятий.
      2022-06-22
    • Japanese business culture 

      Бондарик, С. А. (БНТУ, 2019)
      The article deals with the Japanese business culture, its aspects, the difficulty of understanding it and cultural values. The reasons for which companies should strive to enter the Japanese market are examined: conditions for a successful start-up and doing business there. Particular attention is paid to the use of Japanese business culture abroad.
      2019-08-09
    • Lack of trust in insurance and lemonade’s way to fix it 

      Хваленя, К. В. (БНТУ, 2020)
      The article is devoted to the current problem of the low level of distribution of insurance services in the countries of the former Soviet Union. The objective reasons for the low financial and insurance literacy of the population of Belarus are traced. The article summarizes the practical experience of developing the insurance business by the example of the actions of the American ...
      2020-10-05
    • Leader or manager 

      Ломако, Ю. А. (БНТУ, 2019)
      In the modern world it isn’t enough to be a manager, it needs to be a leader for successful management of a company and project teams. Each leader has a specific set of skills that inspire the team to follow him. We can say that these qualities are different in all branches of business. Today, there is no clear answer to the question whether leadership qualities are inborn or ...
      2019-08-12
    • Manufacturing industry of the Republic of Belarus and its role in the international division of labor 

      Дмитриев, Д. Г. (БНТУ, 2021)
      Роль обрабатывающей промышленности Республики Беларусь в мировой экономике. Проблема низкой конкурентоспособности. Административные методы содействия разгосударствлению предприятий.
      2021-06-14
    • Many a little makes a business: crowdfunding as a business funding strategy 

      Тихон, В. О. (БНТУ, 2023)
      Финансирование бизнеса – это постоянная проблема всех времен. В статье познакомимся с таким способом финансирования как краудфандинг, его преимуществами и недостатками и насколько он распространен в Беларуси.
      2023-07-06