Now showing items 21-40 of 56

    • Importance of business travel 

      Aстраух, В. A. (БНТУ, 2023)
      В наше время, когда практически у каждого есть мобильный телефон и доступ в Интернет, ряд людей считает, что личные деловые встречи руководителям больших и малых компаний уже не нужны. Такой же точки зрения придерживаются и сами компании, которые не видят преимуществ командировок, предпочитая вместо них видеоконференции. Но есть несколько причин, по которым деловые поездки ...
      2023-07-06
    • Impression marketing 

      Колонтай, А. А. (БНТУ, 2021)
      В этой статье рассматривается понятие маркетинга впечатлений, который помогает компаниям в продвижении своего продукта. Что он из себя представляет, его особенности, влияние на отношение потребителей к бренду, примеры применения его в бизнесе.
      2021-06-22
    • Information and communication technologies in teaching business english vocabulary 

      Буланова, Н. П. (БНТУ, 2020)
      Буланова, Н. П. Information and communication technologies in teaching business english vocabulary / Н. П. Буланова // IX Форум вузов инженерно-технологического профиля Союзного государства : сборник материалов, г. Минск, 26–30 октября 2020 г. / Белорусский национальный технический университет. – Минск : БНТУ, 2020. – С. 81-82.
      2022-09-15
    • Internet marketing 

      Вандич, А. В. (БНТУ, 2020)
      This article deals with the issue of how the Internet marketing works nowadays, its main trends, directions and ways of interaction between the brand and the client.
      2020-10-05
    • Japanese business culture 

      Бондарик, С. А. (БНТУ, 2019)
      The article deals with the Japanese business culture, its aspects, the difficulty of understanding it and cultural values. The reasons for which companies should strive to enter the Japanese market are examined: conditions for a successful start-up and doing business there. Particular attention is paid to the use of Japanese business culture abroad.
      2019-08-09
    • Marketing techniques in modern advertising 

      Федорова, О. А. (БНТУ, 2020)
      In this article, the main task of modern marketing is formulated - the study of consumption motives. The basic marketing techniques for influencing the consumer are studied. The examples of advertising moves of famous world brands are given.
      2020-10-05
    • Marketplace as a new segment of E-commerce 

      Зеленко, Е. В. (БНТУ, 2019)
      The article deals with the issues related to the essence, special features and advantages of the marketplace – a new segment of e-commerce. Its development in the Republic of Belarus and abroad is also considered.
      2019-08-09
    • Modern advertising technologies in Belarus 

      Воронова, E. И. (БНТУ, 2023)
      В современном мире реклама играет важную роль в экономике. Постепенно она заполняет все сферы общества и каждого отдельного человека в целом. Реклама выходит на новый уровень, потому что все, что нас окружает, есть реклама. В данной работе рассматриваются новые рекламные технологии, используемые в Республике Беларусь.
      2023-07-13
    • Modern methods of business management 

      Деркович, В. Д. (БНТУ, 2024)
      В научной работе рассматриваются современные методы управления бизнесом. Также исследовались сущность и принципы методов управления.
      2024-08-06
    • Modern trends in staff training in organizations 

      Качанович, В. В. (БНТУ, 2020)
      The article deals with modern trends in the field of training of working personnel in organizations. Various training methods used by organizations for their employees are analyzed, the advantages and disadvantages of the analyzed approaches are considered.
      2020-10-05
    • National language and symbols in advertising as a means to enhance customers’ loyalty 

      Букель, А. А.; Козлова, Н. В. (БНТУ, 2022)
      Использование национальной символики в рекламе является методом маркетингового продвижения продукции. Размещение национальных символов в рекламе и на упаковке продукта помогает показать принадлежность к определенной стране, способствует повышению лояльности потребителей. Покупатели доверяют местным производителям и выделяют национальную продукцию среди аналогов. Национальный бренд ...
      2022-06-22
    • Nontraditional marketing research: empirical marketing 

      Высоцкий, А. Д. (БНТУ, 2019)
      This article considers empirical marketing with the most vivid examples of the use of this method in marketing research. Recommendations for the application of effective influence on the consumer, attracting a larger number of customers, product promotion are given. The criteria required for a good experiential marketing company are also considered.
      2019-08-09
    • Outstaffing as a method of personnel management 

      Зеленко, E. В. (БНТУ, 2020)
      The article deals with the theoretical aspects of outsourcing, its status in the framework of crisis management. It identifies advantages and disadvantages that will help to optimize business processes and reduce out staffing services risks.
      2020-10-05
    • Partial bank reservation and its consequences 

      Качанович, В. В. (БНТУ, 2019)
      Today, commercial banks are trying to maximize profits by all sorts of sophisticated methods. One of these ways, known to usurers centuries ago, is partial reservation. This article deals with the mechanisms of operation of this method, as well as the reasons why, by resorting to this kind of methods, banks risk becoming vulnerable in critical situations.
      2019-12-06
    • Prevent causes, consequences and ways to economic wars 

      Колосовская, К. Ю. (БНТУ, 2023)
      Экономические войны становятся все более частым явлением в мире. Они возникают из-за конкуренции между странами за ресурсы и рынки, а также из-за политических разногласий. Экономические войны имеют серьезные последствия для экономики и жизни людей. В статье рассматриваются причины экономических войн и способы их предотвращения.
      2023-07-13
    • Product placement: hidden advertising technology 

      Воробьева, К. К. (БНТУ, 2019)
      It is impossible to imagine the modern world without advertising. It is generally accepted that advertising is the engine of commerce. Due to advertising, consumers can easily learn about the appearance of new products or services or about various discounts and promotions on the existing products. Nowadays, advertising is distributed not only on television, radio or in newspapers, ...
      2019-08-09
    • Psycolgy of consumer behaviour 

      Гришанович, К. А. (БНТУ, 2020)
      This article deals with the field of economic psychology, which studies the psychological characteristics of consumer behavior and attitudes toward goods and services, the psychology of consumption.
      2020-10-05
    • Running business from scratch 

      Высоцкая, А. С. (БНТУ, 2024)
      Научная работа рассматривает ведение бизнеса с нуля. Ведение бизнеса с нуля – это долгий и сложный процесс, который включает много этапов. В статье показаны аспекты запуска бизнеса с нуля.
      2024-08-06
    • Running small and medium-sized business sector 

      Скалабан, Е. В. (БНТУ, 2024)
      В научной статье рассмотрен сектор малого и среднего бизнеса, который является существенным двигателем экономического развития во многих странах. В статье показан анализ различных аспектов малого и среднего бизнеса, включая его определение, преимущества и ограничения, тенденции развития бизнеса и роль государства в поддержке этого сектора.
      2024-08-06
    • Sampling as a tool of sales effectiveness increase 

      Мойсеевич, Э. В. (БНТУ, 2019)
      Sampling is considered as a tool to increase sales efficiency in this article. Particular attention is paid to its advantages and disadvantages, as well as the difficulties that the company may face when conducting this activity. Based on the analysis, it is possible to make a conclusion that the use of this method is appropriate.
      2019-08-14