Now showing items 41-60 of 265

    • Features of strategic management in organization of small business 

      Маруго, Е. А. (БНТУ, 2020)
      In modern conditions, any business, including small ones, is faced with constantly changing environmental conditions and changes in the internal environment. Only the correct setting of goals and objectives, an objective assessment of the external and internal environment are able to provide increased efficiency in the functioning of a small organization in market conditions. ...
      2020-10-05
    • Benefits of leasing 

      Лобановская, Н. Ю. (БНТУ, 2020)
      Leasing is one of the most effective financial instruments, provides a real opportunity for enterprises to acquire and update their fixed assets, increase competitiveness, productivity, quality of products, and reduce tax and operating costs. In a sense, leasing can be called the perfect form of a bank loan, which is specially designed for investing money in the expansion or ...
      2020-10-05
    • Business process management as the main component of improving business efficiency 

      Горба, В. В. (БНТУ, 2020)
      Тhe article touches upon the issue of competent management of business processes as an important component of any business. To manage business processes, it is proposed to use the integrated ABC-EVA system, which allows managers to obtain reliable and comprehensive information about the business at different levels of its functioning. This system also makes possible to analyze ...
      2020-10-05
    • Effective marketing techniques 

      Мастович, В. A. (БНТУ, 2020)
      Most people do not follow their own logic when making a purchase, but give in to emotional outbursts caused by their expectations. And at large this buying behavior is determined by skillful, but invisible to the buyer actions of sellers, stores and suppliers of goods.
      2020-10-05
    • Modern ways of promoting goods and services via instagram 

      Мельник, А. И. (БНТУ, 2020)
      This article discusses modern ways of promoting goods and services in Instagram. The main advantages of the Instagram network, the relevance of doing business on the Internet are determined. Recommendations on improving Instagram profile are given.
      2020-10-05
    • The impact of financial bubbles on the economic situation 

      Лукашик, П. В. (БНТУ, 2020)
      In this article the authors discuss approaches to the formulation of the term “financial bubble” in the economy, types and essence of financial bubbles. The authors determine the consequences of financial bubbles and ways to prevent them.
      2020-10-05
    • Лазерное уплотнение и лазерная сварка 

      Шилович, У. В.; Апалайко, А. В. (БНТУ, 2020)
      Рассматривается сущность таких процессов как лазерное уплотнение и лазерная сварка, особенности данных процессов, параметры обработки, а также их преимущества и недостатки.
      2020-10-05
    • Современные приемы и оборудование механической обработки сложно профильных высокоточных изделий 

      Мисюченко, Р. С. (БНТУ, 2020)
      В статье приводится информация о наиболее перспективных приемах и методах лезвийной обработки материалов.
      2020-10-05
    • Мембранная фильтровальная установка для разделения по размеру частиц суспензий 

      Комиссарова, Е. И. (БНТУ, 2020)
      Предлагаемое изобретение позволит повысить производительность процесса мембранного разделения суспензий по размеру на фракции, повысить эффективность очистки мембраны от задержанного ею слоя из осадков микрочастиц и крупных механических загрязнений, увеличить проницаемость и селективность мембраны, снизить длительность процесса фильтрования.
      2020-10-05
    • Методы «психологического воздействия» на потребителя в маркетинге 

      Чичиков, К. А. (БНТУ, 2020)
      Данная научная работа раскрывает особенности некоторых приёмов нейромаркетинга как инструмент влияния на потребительское поведение. Понять истинную реакцию потребителя на некоторые маркетинговые раздражители.
      2020-10-05
    • Продвижение товара на рынке как фактор успешной деятельности Предприятия 

      Нежевец, Д. С.; Усюкевич, В. М. (БНТУ, 2020)
      В статье раскрываются понятия «товар» и «продвижение», описан авторский взгляд на способы продвижения товаров на современном рынке.
      2020-10-05
    • Особенности продвижения товаров на высокотехнологичныхB2B рынках 

      Ивановский, М. И. (БНТУ, 2020)
      В статье отражены характерные черты маркетинга высокотехнологичной продукции на международном B2B рынке. Такие факторы как значимость товара, его техническая сложность, высокая зависимость от поставщиков значительно влияют на стратегию и методы продвижения.
      2020-10-05
    • Анализ себестоимости продукции ОАО «Минский мясокомбинат» 

      Золотова, Е. В. (БНТУ, 2020)
      В статье обосновывается важность проведения анализа себестоимости продукции, рассчитаны показатели динамики и проведен анализ затрат. По результатам исследования сформулированы основные выводы о снижении себестоимости продукции.
      2020-10-05
    • Modern methods of promoting beauty-industry services on the internet 

      Бодрилова, O. A. (БНТУ, 2020)
      In the last few years, significant changes have taken place in the sphere of production and services. The technological process has brought the cosmetic industry to a new level. Modern technologies allow us to quickly and easily receive goods. Innovative changes have affected all kinds of sites on the Internet, which has helped various companies to reach a new level. However, the ...
      2020-10-05
    • Green marketing in moderm business 

      Бондарчук, E. С. (БНТУ, 2020)
      The article is dedicated to the description of the green marketing and popular eco-trends, the reason for its existence and the impact on the methods of leading business.
      2020-10-05
    • Internet marketing 

      Вандич, А. В. (БНТУ, 2020)
      This article deals with the issue of how the Internet marketing works nowadays, its main trends, directions and ways of interaction between the brand and the client.
      2020-10-05
    • How ray tracing affected Nvidia 

      Быченков, A. A. (БНТУ, 2020)
      In this article, we will talk about how the entry of a new video card segment into the market affected the profit of one of the most famous video card companies. And also whether the market itself is ready for such innovations. Analysis of what this technology does and how it can help developers.
      2020-10-05
    • Design in marketing 

      Волынец, Д. М. (БНТУ, 2020)
      Nowadays, a lot of time is spent on promoting various ways of goods and services for the successful implementation of the business. Success depends on the ability to develop new creative products and services. It is also very important to retain the consumer after the purchased product or service. That will promote the share of fame in the market. Revenue and sales play a more ...
      2020-10-05
    • Modern trends in staff training in organizations 

      Качанович, В. В. (БНТУ, 2020)
      The article deals with modern trends in the field of training of working personnel in organizations. Various training methods used by organizations for their employees are analyzed, the advantages and disadvantages of the analyzed approaches are considered.
      2020-10-05
    • Материалы нового поколения на основе графита 

      Пристромова, М. С. (БНТУ, 2020)
      В статье представлена информация о самых современных материалах, позволяющих, благодаря своим свойствам, повысить качество и конкурентоспособность создаваемых изделий.
      2020-10-05