Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Применение упруговязкой модели к расчету конструкций дорожных одежд нежесткого типа

Thumbnail
Authors
Леонович, И. И.
Лащенко, А. П.
Date
2016
Publisher
БГТУ
Another Title
Application of viscoelastic models to design calculations non-rigid pavement type
Bibliographic entry
Леонович, И. И. Применение упруговязкой модели к расчету конструкций дорожных одежд нежесткого типа = Application of viscoelastic models to design calculations non-rigid pavement type / И. И. Леонович, А. П. Лащенко // Труды Белорусского государственного технологического университета. Серия 2: Лесная и деревообрабатывающая промышленность. – 2016. – № 2. – С. 105-108.
Abstract
К основным методам при расчете толщины конструктивных слоев дорожной одежды нежесткого типа можно отнести методы, основанные на теории упругости, что не является адекватной моделью поведения дорожной конструкции на практике. Задача исследования изменения напряжений и перемещений в слоистой системе с учетом реологических свойств материалов, применяемых в дорожном строительстве, является наиболее достоверной. В статье авторами предлагается решение задачи по определению деформаций и напряжений дорожных одежд с учетом реологических свойств материалов на основе решения задач исходя из математических моделей исследуемых процессов. Рассматриваемая задача решена методом интегральных преобразований по временной координате.
Abstract in another language
The main objective of developing a method for calculating the thickness of the structural layers of the pavement-hole non-rigid type, include methods based on the theory of elasticity, which is not adequate to model the behavior of road design in practice. The research problem measurable ion of stresses and displacements in layered system based on the rheological properties of matter, crystals, used in road construction, is the most accurate. The author offers a solution for the problem of determining the strain and stress pavements based on the rheological properties of materials on the basis of the decision of problems on the basis of mathematical models of the processes. This problem is solved by the method of integral transforms the time coordinate.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/76986
View/Open
Primenenie_uprugovyazkoj_modeli_k_raschetu.pdf (309.3Kb)
Collections
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь[3461]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us