Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Реализация воспитательного компонента общего иноязычного образования в Беларуси с 1960-го по 2010 год

Thumbnail
Authors
Трухан, Е. В.
Date
2015
Publisher
Адукацыя і выхаванне
Bibliographic entry
Трухан, Е. В. Реализация воспитательного компонента общего иноязычного образования в Беларуси с 1960-го по 2010 год / Е. В. Трухан // Адукацыя і выхаванне. – Минск : Адукацыя і выхаванне, 2015. – № 8. – С. 63-69.
Abstract
В научно-педагогическом сообществе не существует единого мнения в отношении корректности использования терминологической единицы «общее иноязычное образование» для ретроспективного анализа обучения иностранным языкам в общеобразовательных школах Беларуси с 1960-го по 2010 год. В статье аргументируется оправданность применения в историческом ракурсе данного понятия. Источниками аргументации явились существующие в то время подходы к решению образовательных задач и последовательное наращивание воспитательного потенциала учебной дисциплины «Иностранный язык» в кризисно-реформационный (1960—1970), поисково-исследовательский (1970—1990) и концептуально-реконструктивный периоды развития (1990—2010).
Abstract in another language
The article deals with the dynamics of the educational component of the secondary foreign language education in Belarus from 1960 to 2010. Analysis of information sources has shown that in modern pedagogical science of Belarus there is no consensus on the correct application of terminological units «secondary foreign language education» in the retrospective analysis. Purpose of the article — to trace approaches for educational purposes existed in that period, such as the educational component, and argue the justification for the use of the term «secondary foreign language education» during crisis-reformative (1960—1970), examining and research (1970—1990), conceptually-reconstructive (1990—2010) periods of its development.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/58084
View/Open
55.pdf (361.5Kb)
Collections
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь[3461]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us