Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Анализ работы тавровых балок со смешанным армированием в пролетных строениях мостовых сооружений

Thumbnail
Authors
Гулицкая, Л. В.
Гусев, Д. Е.
Шиманская, О. С.
Date
2017
Publisher
БелдорНИИ
Another Title
Analysis of function of the t-beams with mixed reinforcement in the frameworks of bridge structures
Bibliographic entry
Гулицкая, Л. В. Анализ работы тавровых балок со смешанным армированием в пролетных строениях мостовых сооружений = Analysis of function of the t-beams with mixed reinforcement in the frameworks of bridge structures / Л. В. Гулицкая, , Д. Е. Гусев, О. С. Шиманская // Автомобильные дороги и мосты. – Минск : БелдорНИИ, 2017. – № 1. – С. 50-55.
Abstract
Рассмотрены особенности грузоподъемности мостовых сооружений с пролетными строениями из бачок с различными типами армирования, выполнено сравнение параметров балок со смешанным и каркасным армированием. Приведено моделирование работы балки с каркасным армированием, поврежденной при ударе негабаритным транспортным средством. Моделирование выполнено с помощью ПК MIDAS CIVIL. Выполнен анализ грузоподъемности пролетного строения с поврежденной крайней балкой, имеющей смешанное армирование. Установлено, что важнейшей из решаемых задач является идентификация балок пролетных строений с целью уточнения типа армирования для последующего определения грузоподъемности пролетных строений и анализа технико-эксплуатационного состояния сооружения в целом.
Abstract in another language
The features o f load capacity of bridge structures with frameworks from beams with various types of reinforcement are considered, and the parameters of beams with mixed and skeleton reinforcement are compared. The modeling of the function of a beam with skeleton reinforcement, damaged by impact of an oversized vehicle, is given. The simulation has been pet formed using the MIDAS CIVIL PC. The analysis of load capacity of the framework with the damaged marginal beam, having a mixed reinforcement, is performed. It is established that the most important of the tasks to be solved is the identification o f the beams of frameworks with the purpose of specifying the type of reinforcement fo r subsequent determination of load capacity of framework beams and analysis of technical and operational condition of the structure as a whole.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/53827
View/Open
Статья (344.8Kb)
Collections
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь[3461]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us