Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Анализ влияния деформационных характеристик асфальтобетонных слоев на сдвигоустойчивость дорожных одежд с помощью счетного эксперимента

Thumbnail
Authors
Ладышев, А. В.
Date
2017
Publisher
БелдорНИИ
Another Title
Analysis of the effect of deformation characteristics of asphalt concrete layers on the shear resistance of road pavements by the counting experiment
Bibliographic entry
Ладышев, А. В. Анализ влияния деформационных характеристик асфальтобетонных слоев на сдвигоустойчивость дорожных одежд с помощью счетного эксперимента = Analysis of the effect of deformation characteristics of asphalt concrete layers on the shear resistance of road pavements by the counting experiment / А. В. Ладышев // Автомобильные дороги и мосты. – Минск : БелдорНИИ, 2017. – № 1. – С. 74-79.
Abstract
Особенности структуры асфальтобетона обуславливают сложность моделирования его работы при проведении исследований и практических расчетов, что приводит зачастую к ошибкам в проектировании дорожных одежд. Данный дорожно-строительный материал обладает сложным комплексом реологических свойств, которые необходимо учитывать при определении расчетных сроков службы и уровней надежности конструкций. В статье рассмотрены такие особенности деформационной работы асфальтобетона как физическая нелинейность и различие свойств материала при растяжении и сжатии в условиях высоких расчетных температур.
Abstract in another language
The features o f structure o f bitumen concrete cause the complexity of modeling o f its work during research and practical calculations, which often leads to errors in the designing o f road pavement. This road-building material has a complex aggregate o f rheological properties, which must be taken into account when determining the estimated service lives and levels o f structural reliability. In the article there are considered such features o f deformation function o f bitumen concrete as a physical nonlinearity and a difference in material properties under tension and compression in conditions o f high design temperatures.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/53808
View/Open
Статья (368.3Kb)
Collections
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь[3461]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us