Методика фомирования стоимости продукции на промышленных предприятиях
Bibliographic entry
Жевлакова, А. Ю. Методика фомирования стоимости продукции на промышленных предприятиях / А. Ю. Жевлакова // II Китайско-белорусский молодежный конкурс научно-исследовательских и инновационных проектов : сборник материалов конкурса, 20-21 мая 2021 г. / Белорусский национальный технический университет ; Научно-технологический парк БНТУ «Политехник» ; Институт Конфуция по науке и технике БНТУ. – Минск : БНТУ, 2021. – С. 209.
Abstract
The pricing policy of an enterprise is a fundamental factor in the effectiveness of its activities.
The three stages of building a pricing strategy for an enterprise are determining demand, analyzing the costs and prices of competitors, setting goals for a pricing strategy, choosing a pricing methodology and setting the final price. It was proposed to create a unified database on the activities of enterprises to simplify and speed up the process of passing these stages.