Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2020
  • Том 2
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2020
  • Том 2
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ограничение скорости движения транспорта на исторических улицах крупных городов как способ повышения безопасности пешеходного движения

Thumbnail
Authors
Цариков, А. А.
Хорьков, А. В.
Date
2020
Publisher
БНТУ
Another Title
Speed limits on historic streets of major cities as a way to improve pedestrian safety
Bibliographic entry
Цариков, А. А. Ограничение скорости движения транспорта на исторических улицах крупных городов как способ повышения безопасности пешеходного движения = Speed limits on historic streets of major cities as a way to improve pedestrian safety / А. А. Цариков, А. В. Хорьков // Автотракторостроение и автомобильный транспорт : сборник научных трудов : в 2 томах / Белорусский национальный технический университет, Автотракторный факультет ; редкол.: Д. В. Капский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2020. – Т. 2. – С. 131-140.
Abstract
В статье представлены исторические данные об эволюции пешеходных тротуаров в городах России. Проведен аудит улиц города Екатеринбурга на предмет наличия потенциально опасных тротуаров, на которых транспортные и пешеходные потоки не разделены буферной зоной. Разработаны предложения по ограничению скорости движения на улицах подобного типа.
Abstract in another language
The article presents historical data on the evolution of pedestrian sidewalks in Russian cities. An audit of the streets of the city of Yekaterinburg for the presence of potentially dangerous sidewalks, where traffic and pedestrian flows are not separated by a buffer zone. Proposals have been developed to limit the speed of traffic on streets of this type.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/84464
View/Open
131-140.pdf (1.226Mb)
Collections
  • Материалы сборника по статьям[64]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us