Show simple item record

dc.contributor.authorФайзрахманов, Ф. М.ru
dc.date.accessioned2021-01-20T10:16:57Z
dc.date.available2021-01-20T10:16:57Z
dc.date.issued2015ru
dc.identifier.citationФайзрахманов, Ф. М. Современные тенденции развития мирового шинного рынка и пути усиления на нем конкурентных позиций ОАО "Белшина" = Contemporary trends of the world tire market and ways to strengthening the JSC «Belshina»’s competitive positions on it / Ф. М. Файзрахманов // Экономика и управление. – 2015. – № 1. – С. 46-50.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/83680en
dc.description.abstractВ статье представлены результаты изучения авторами статьи современных тенденций развития мирового шинного рынка. Выделена стратегическая группа компаний, которая в настоящее время и в обозримом будущем будет определять характер и содержание конкуренции в отрасли. Установлены факты использования компаниями шинной отрасли инструмента стратегических альянсов. Определены перспективные рынки сбыта продукции ОАО «Белшина», а также компании Российской Федерации, Индии и Китая, с которыми обществу целесообразно создать стратегические коалиции с целью участия в разделе и переделе шинного рынка стран Южной, Восточной и Юго-Восточной Азии.ru
dc.language.isoruru
dc.titleСовременные тенденции развития мирового шинного рынка и пути усиления на нем конкурентных позиций ОАО "Белшина"ru
dc.title.alternativeContemporary trends of the world tire market and ways to strengthening the JSC «Belshina»’s competitive positions on iten
dc.typeArticleen
local.description.annotationThe results of the study by the authors of contemporary trends of the world tire market are presented. The strategic group of companies, which in the present and in the foreseeable future will determine the nature and content of the competition in the industry, is highlighted. The facts of using the tool of strategic alliances by the industry’s companies are determined. The promising markets for the JSC «Belshina»’s products is indicated. The Russian, Indian and Chinese companies, with which the Company is advisable to create strategic coalitions to participate in the South, East and South-East Asia tire market partition and re-partition are identified.en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record