Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2019
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2019
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Влияние продольно-угловых колебаний колесных транспортных средств на устойчивость движения

Thumbnail
Authors
Сокил, М. Б.
Андрухив, А. И.
Date
2019
Publisher
БНТУ
Another Title
Influence of longitudinal angular oscillations of wheeled vehicles on the stability of movement
Bibliographic entry
Сокил, М. Б. Влияние продольно-угловых колебаний колесных транспортных средств на устойчивость движения = Influence of longitudinal angular oscillations of wheeled vehicles on the stability of movement / М. Б. Сокил, А. И. Андрухив // Автомобиле- и тракторостроение : материалы Международной научно-практической конференции / Белорусский национальный технический университет ; редкол.: отв. ред. Д. В. Капский [и др.]. – Минск : БНТУ, 2019. – Т. 1. – С. 44-47.
Abstract
Исследовано влияние продольно-угловых колебаний подрессоренной массы колесных транспортных средств с нелинейной силовой характеристикой системы подрессоривания и кинематических параметров движения вдоль криволинейных участков пути на устойчивость движения. Установлено, что критическое значение устойчивого занесения движения вдоль криволинейных участков пути: а) без учета продольно - угловых колебаний подрессоренной массы значительно завышенным; б) большим значением амплитуды колебаний подрессоренной массы соответствует меньшее значение критической скорости устойчивого движения; в) для колесных транспортных средств с прогрессивной силовой характеристикой амортизаторов при малых амплитуд колебаний является большим чем за линейной их силовой характеристики, в для регрессивной – наоборот.
Abstract in another language
The influence of longitudinal angular oscillations of the submersible mass of wheeled vehicles with nonlinear force characteristic of the system of sprinkling and the kinematic parameters of motion along the curvilinear sections of the path to the stability of motion is investigated. It is established that the critical value of the motion-bearing stability along the curvilinear sections of the path: a) without regard to the longitudinal angular oscillations of the submerged mass is considerably overestimated; b) the greater value of the amplitude of the oscillations of the submerged mass corresponds to less than the value of the critical speed of steady motion; c) for wheeled vehicles with a progressive power characteristic of shock absorbers at small amplitudes of oscillations is greater than their linear power characteristics, and for regressive – vice versa.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/60394
View/Open
44-47.pdf (469.6Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[71]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us