Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2019
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2019
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Балансировка коленчатого вала одноцилиндрового дизельного двигателя с использованием технологий CAD/CAM моделирования

Thumbnail
Authors
Лодня, В. А.
Стальмаков, В. А.
Date
2019
Publisher
БНТУ
Another Title
Balancing the crankshaft single cylinder diesel engine using CAD/CAM technology modelings
Bibliographic entry
Лодня, В. А. Балансировка коленчатого вала одноцилиндрового дизельного двигателя с использованием технологий CAD/CAM моделирования = Balancing the crankshaft single cylinder diesel engine using CAD/CAM technology modelings / В. А. Лодня, В. А. Стальмаков // Автомобиле- и тракторостроение : материалы Международной научно-практической конференции / Белорусский национальный технический университет ; редкол.: отв. ред. Д. В. Капский [и др.]. – Минск : БНТУ, 2019. – Т. 1. – С. 194-197.
Abstract
Рассмотрен вопрос статической балансировки коленчатого вала одноцилиндрового дизельного двигателя на стадии проектирования с использованием современных технологий CAD/CAM моделирования. Произведено построение цифровых моделей деталей проектируемого кривошипно-шатунного механизма. Определены основные условия статической балансировки коленчатого вала и вычислены параметры балансировочного груза. По результатам статической балансировки обоснованы изменения параметров коленчатого вала с целью уменьшения вибраций и преждевременного износа коленчатого вала, минуя натурный эксперимент.
Abstract in another language
The question of static balancing of the crankshaft of a singlecylinder diesel engine at the design stage using modern CAD/CAM modeling technologies is considered. The construction of digital models of parts of the designed crank mechanism. The basic conditions of static balancing of the crankshaft are determined and the parameters of the balancing load are calculated. Based on the results of static balancing, changes in the crankshaft parameters are justified in order to reduce vibrations and premature wear of the crankshaft, bypassing the full-scale experiment.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/60361
View/Open
194-197.pdf (292.0Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[71]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us