Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях других стран
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях других стран
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Прогнозирование аварийности по методу конфликтных зон на пешеходных переходах в зоне искусственных неровностей

Thumbnail
Authors
Капский, Д. В.
Пегин, П. А.
Рябчинский, А. И.
Date
2015
Publisher
Орловский государственный университет имени И. С. Тургенева
Another Title
Forecasting an emergency method conflict zones transitions in a pedestrian-dah in zone humps
Bibliographic entry
Капский, Д. В. Прогнозирование аварийности по методу конфликтных зон на пешеходных переходах в зоне искусственных неровностей / Д. В. Капский, П. А. Пегин, А. И. Рябчинский // Мир транспорта и технологических машин. – 2015. – № 1. – С. 111-118.
Abstract
Процесс дорожного движения на нерегулируемых пешеходных переходах, расположенных в зоне искусственных неровностей, имеет существенную специфику взаимодействия транспортных и пешеходных потоков. Чтобы учесть эту специфику требуется провести исследования и разработать различные модели прогнозирования аварийности в конфликте «транспорт-транспорт» и «транзитный транспорт-пешеход». Это позволит создать методику прогнозирования аварийности по методу конфликтных зон для пешеходных переходов в зоне искусственных неровностей, позволяющую оценивать аварийность на объекте еще на стадии принятия решений.
Abstract in another language
Process road traffic in unregulated pedestrian crosswalk located in the area speed humps has substantial specific interaction traffic and pedestrian flows. To account for this specificity is required to study and develop various models predict road accidents in conflict "transport- transport " and " transit transport - pedestrian". This will create a forecasting methodology road accident method of conflict zones for pedestrian crosswalk in the area speed humps, which allows to assess the road accident at the facility at the stage of decision-making.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/47723
View/Open
Статья (275.8Kb)
Collections
  • Публикации в изданиях других стран[1154]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us