Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях других стран
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях других стран
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Особенности оценки транспортно-пешеходного конфликта на перекрестках

Thumbnail
Authors
Капский, Д. В.
Пегин, П. А.
Корчагин, В. А.
Date
2015
Publisher
Тихоокеанский государственный университет
Another Title
The features of evaluation of vehicle and pedestrian conflict at intersections
Bibliographic entry
Капский, Д. В. Особенности оценки транспортно-пешеходного конфликта на перекрестках = The features of evaluation of vehicle and pedestrian conflict at intersections / Д. В. Капский, П. А. Пегин, В. А. Корчагин // Вестник Тихоокеанского государственного университета. – 2015. – № 2. – С. 129-136.
Abstract
Проведен детальный анализ аварийности на пешеходных переходах и перекрестках в городах СНГ (Санкт-Петербург, Алматы, Минск, Витебск, Гродно, Лида), который позволил установить наиболее опасные виды конфликта при взаимодействии транспортных и пешеходных потоков. Выявлены основные закономерности и тенденции аварийности с участием пешеходов. Также выполнены экспериментальные исследования конфликтных ситуаций, которые позволили установить зависимости коэффициента нарушений от состава правоповоторного транспортного потока, от вида сигнала светофора, регулирующего движение направо, а также от величины группы пешеходов, находящихся перед автомобилями.
Abstract in another language
The detailed analysis of accidents on pedestrian crossings and intersections in the cities of CIS countries (St. Petersburg, Almaty, Minsk, Vitebsk, Grodno, Lida), which made it possible to establish the most dangerous types of conflict in the interaction of transport and pedestrian flows, has been carried out. The basic patterns and trends of accidents involving pedestrians are found. Also experimental study of conflict situations has been done, which made it possible to establish the coefficient of violations as a function of 1) the traffic composition, 2) type of traffic-actuated signal, 3) the number of pedestrians in front of an auto.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/47326
View/Open
Статья (169.2Kb)
Collections
  • Публикации в изданиях других стран[1154]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us