Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • Язык. Общество. Культура
  • 2023
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • Язык. Общество. Культура
  • 2023
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Технологии трёхмерного изображения при изучении раздела «анатомия» в биологии

Thumbnail
Authors
Эбади, Бехнам
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor
Кавцевич, И. А.
Date
2024
Publisher
БНТУ
Another Title
Three-dimensional image technologies when studying the section "anatomy" in biology
Bibliographic entry
Эбади, Бехнам. Технологии трёхмерного изображения при изучении раздела «анатомия» в биологии = Three-dimensional image technologies when studying the section "anatomy" in biology / Бехнам Эбади ; науч. рук. И. А. Кавцевич // Актуальные проблемы энергетики : материалы 80-й научно-технической конференции студентов и аспирантов, апрель 2024 г. / сост. И. Н. Прокопеня. – Минск : БНТУ, 2024. – С. 366-369.
Abstract
Представлены результаты эффективности педагогической технологии «трёхмерная визуализация» на занятиях биологии с использованием дидактического материала программ «Internal organs 3D» и «Organs anatomy pro», а также GIF изображений. Показано, что применение интерактивной ИКТ более эффективно по сравнению с традиционным проведением занятия, о чём свидетельствуют результаты первичного усвоения знаний и рефлексии эмоционального состояния слушателей.
Abstract in another language
The results of the effectiveness of the pedagogical technology "threedimensional visualization" in biology classes using the didactic material of the programs "Internal organs 3D" and "Organs anatomy pro", as well as GIF images are presented. It is shown that the use of interactive ICT is more effective than the traditional conduct of the lesson, as evidenced by the results of the primary assimilation of knowledge and reflection of the emotional state of the listeners.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/151418
View/Open
366-369.pdf (391.8Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[60]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us