Логистическая модель управления как фактор конкурентоспособности предприятия на международном рынке
Date
2018Another Title
Logistics model of management as a factor of competitiveness of enterprises in the international market
Bibliographic entry
Краснова, И. И. Логистическая модель управления как фактор конкурентоспособности предприятия на международном рынке = Logistics model of management as a factor of competitiveness of enterprises in the international market / И. И. Краснова, Ю. А. Осипова // Современная научная мысль. – 2018. – № 6. – С. 265-271.
Abstract
Логистика является одним из наиболее важных факторов конкурентоспособности предприятия на внутреннем и внешнем рынках. Конкурентоспособность - это способность товаров и услуг отвечать всем требованиям, которые задаёт конкурентный рынок. Операции по упаковке, хранению и транспортировке товаров обеспечивают движение материального потока. Применение логистики в сферах изготовления и обращения товаров приводит к: снижению количества запасов на всем пути движения материального потока; уменьшению времени передвижения товаров по логистической цепи; снижению расходов на транспорт. Более 95 % операций отводится на логистическую деятельность. Именно поэтому логистическая деятельность рассматривается как фактор увеличения конкурентоспособности фирмы.
Abstract in another language
Logistics is one of the most important factors of the enterprise competitiveness in the domestic and foreign markets. Competitiveness is the ability of goods and services to meet all the requirements set by a competitive market. Operations on packaging, storage and transportation of goods ensure the movement of material flow. The usage of logistics in the areas of production and circulation of goods leads to: a decrease in the number of stocks along the entire path of the material flow; a decrease in the time of movement of goods along the logistics chain; a reduction in transport costs. More than 95% of operations are devoted to logistics activities. That is why the logistics activity is considered as a factor of increasing the competitiveness of the company.