Show simple item record

dc.contributor.authorЯкушенко, К. В.
dc.contributor.authorУстинович, И. В.
dc.contributor.authorКорнилова, К. И.
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2024-01-12T12:14:55Z
dc.date.available2024-01-12T12:14:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationЯкушенко, К. В. Цифровые стратегические маркетинговые альянсы в различных секторах экономики: состояние и развитие = Digital strategic marketing alliances in various sectors of the economy: state and development / К. В. Якушенко, И. В. Устинович, К. И. Корнилова // Новости науки и технологий. – 2023. – № 4. – С. 69-78.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/139167
dc.description.abstractОбоснована целесообразность формирования стратегических маркетинговых альянсов. Проведена классификация су- ществующих моделей маркетинговых альянсов. Это позволило предложить авторский подход к формированию и развитию новой модели стратегического маркетингового альянса (цифровой стратегический маркетинговый альянс), который является эволюционным продолжением иных видов альянсов. Разработана авторская методика оценки целесообразности формирования цифрового стратегического маркетингового альянса, включающая ряд обязательных этап (определение целей и ключевых показателей эффективности, выбор партнеров, проектирование стратегии, измерение объемов продаж, оценка удовлетворенности потребителей, оценка рыночной доли, анализ рекламной кампании, учет факторов риска), показатели оценки и их критериальный уровень. Выявлены ключевые отличия сферы промышленного производства и третичного сектора, что позволило обосновать применение нового вида маркетингового партнерства (цифровой стратегический маркетинговый альянс) и изучить перспективы его адаптации в различных секторах экономики, а также в странах ЕАЭС.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБелИСАru
dc.titleЦифровые стратегические маркетинговые альянсы в различных секторах экономики: состояние и развитиеru
dc.title.alternativeDigital strategic marketing alliances in various sectors of the economy: state and developmentru
dc.typeArticleru
local.description.annotationThe expediency of forming strategic marketing alliances is substantiated. The classification of existing models of marketing alliances is carried out. This allowed us to propose an author's approach to the formation and development of a new model of a strategic marketing alliance (digital strategic marketing alliance), which is an evolutionary continuation of other types of alliances. The author's methodology for assessing the feasibility of forming a digital strategic marketing alliance has been developed, which includes a number of mandatory steps (defining goals and key performance indicators, choosing partners, designing a strategy, measuring sales volumes, assessing customer satisfaction, assessing market share, analyzing an advertising campaign, taking into account risk factors), evaluation indicators and their criterion level. The key differences between the sphere of industrial production and the tertiary sector have been identified, which made it possible to justify the use of a new type of marketing partnership (digital strategic marketing alliance) and explore the prospects for its adaptation in various sectors of the economy, as well as in the EAEU countries.ru


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record