Show simple item record

dc.contributor.authorДирвук, Е. П.ru
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2023-08-04T12:37:29Z
dc.date.available2023-08-04T12:37:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationДирвук, Е. П. Перспективы развития системы высшего инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь = Prospects for the development of higher engineering pedagogical education in the Republic of Belarus / Е. П. Дирвук // Высшее техническое образование: проблемы и пути развития = Engineering education: challenges and developments : материалы IX международной научно-методической конференции, Минск, 1—2 ноября 2018 года / редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск : БГУИР, 2018. – С. 136-139.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/132797
dc.description.abstractМноголетняя и плодотворная деятельность корпорации инженерно-педагогических работников в Республике Беларусь способствовала исторической селекции лучшего из ассимилировавшегося опыта интегрированной практики инженерно-педагогической деятельности (ИПД), начало которой было положено еще в 1964 году в Белорусском политехническом институте (БПИ). Не случайно, что сегодня, в эпоху глобальной нестабильности и неопределенности условий жизнедеятельности проблема сохранения и развития системы высшего инженерно- педагогического образования (ИПО) стал обнаруживать себя наиболее отчетливо.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУИРru
dc.titleПерспективы развития системы высшего инженерно-педагогического образования в Республике Беларусьru
dc.title.alternativeProspects for the development of higher engineering pedagogical education in the Republic of Belarusen
dc.typeWorking Paperen
local.description.annotationLong-term and fruitful activity of the Corporation of engineering and pedagogical workers in the Republic of Belarus contributed to the historical selection of the best of the assimilated experience of the integrated practice of engineering and pedagogical activity (IPD), which began in 1964 at the Belarusian Polytechnic Institute (BPI). It is no accident that today, in an era of global instability and uncertainty of living conditions, the problem of preservation and development of the system of higher engineering and pedagogical education (IPO) began to find itself most clearly.en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record