Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2021
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2021
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Расчетная оценка изменения затрат мощности при повороте самосвала со сдвоенными колесами на поверхности с разными коэффициентами сцепления

Thumbnail
Authors
Колесникович, А. Н.
Выгонный, А. Г.
Гончарко, А. А.
Кравченок, А. Л.
Кравченок, А. Л.
Date
2021
Publisher
БНТУ
Another Title
Calculated estimation of power costs change when turning a dump with dual wheels on a surface with different coefficients of friction tire with road
Bibliographic entry
Расчетная оценка изменения затрат мощности при повороте самосвала со сдвоенными колесами на поверхности с разными коэффициентами сцепления = Calculated estimation of power costs change when turning a dump with dual wheels on a surface with different coefficients of friction tire with road / А. Н. Колесникович [и др.] // Автотракторостроение и автомобильный транспорт : сборник научных трудов : в 2 томах / Белорусский национальный технический университет, Автотракторный факультет ; редкол.: Д. В. Капский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2021. – Т. 1. – С. 93-98.
Abstract
Исследуется изменение мощностных и силовых характеристик привода колес карьерного самосвала при движении в повороте, вы-званное переменой значений коэффициентов сцепления шин с опор- ной поверхностью. Рассмотрен диапазон изменения коэффициен- тов сцепления 0.12–0.70. Расчеты выполнены путем компьютерно- го моделирования процесса криволинейного движения самосвала в программном комплексе ADAMS. Свойства шины описывались моделью Пачейка.
Abstract in another language
The change in the power and power characteristics of the wheel drive of a mining dump truck during cornering, caused by the change in the values of the adhesion coefficients of tires to the supporting surface, is investigated. The range of adhesion coefficient variation 0.12–0.70 is considered. The calculations were carried out by computer modeling of the curvilinear motion of a dump truck in the ADAMS software package. The tire properties were described by the Pacejka model.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/108240
View/Open
93-98.pdf (409.8Kb)
Collections
  • Материалы сборника по статьям[64]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us