Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Экономическая наука сегодня
  • Выпуск 13, 2021
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Экономическая наука сегодня
  • Выпуск 13, 2021
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketing analysis of Chinese used car market

Thumbnail
DOI
10.21122/2309-6667-2021-13-126-131
Authors
Houcheng, Zhao
Zhalezka, B. A.
Siniauskaya, V. A.
Date
2021
Publisher
БНТУ
Another Title
Маркетинговый анализ китайского рынка подержанных автомобилей
Bibliographic entry
Houcheng, Zhao. Marketing analysis of Chinese used car market = Маркетинговый анализ китайского рынка подержанных автомобилей / Zhao Houcheng, B. A. Zhalezka, V. A. Siniauskaya // Экономическая наука сегодня : сборник научных статей / Белорусский национальный технический университет, Факультет технологий управления и гуманитаризации, Кафедра «Экономика и право» ; редкол.: С. Ю. Солодовников (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2021. – Вып. 13. – С. 126-131.
Abstract
In this paper different aspects of used car market development in China are analyzed. Influence of epidemic on the Chinese used car market is considered. SWOT-analysis of the Chinese used car market is made. Weaknesses and threats of Chinese used car market functioning are identified, strengths and opportunities of this market are revealed: strong policy support; market scale will enlarge; remarkable concentration increase; brand used car important role; trading service platform establishment. The market features indicated that Chinese used car market is making the shift to one of the dominant positions in Chinese auto industry.
Abstract in another language
В статье проанализированы различные аспекты развития китайского рынка подержанных автомобилей. Рассмотрено влияние эпидемии на этот рынок. Выполнен SWOT-анализ данного рынка. Определены его слабые стороны и недостатки функционирования, сильные стороны и перспективы развития: развитию рынка будет способствовать государственная поддержка; масштаб рынка будет расти; произойдет заметное увеличение объемов торговли подержанными автомобилями; важную роль постепенно приобретут брендовые подержанные автомобили; создание торговой сервисной платформы станет основой рынка подержанных автомобилей. Данные особенности и перспективы показывают, что этот рынок занимает доминирующую позицию в китайской автомобильной промышленности.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/96060
View/Open
126-131.pdf (333.8Kb)
Collections
  • Материалы сборника по статьям[14]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us