Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Определившиеся позиции и основные доводы относительно создания фирмами конкурентных преимуществ в составе стратегических коалиций. Часть 2

Thumbnail
Authors
Файзрахманов, Ф. М.
Date
2013
Another Title
Determined positions and key arguments concerning creation of competitive advantages as a part of strategic coalitions. Part 2
Bibliographic entry
Файзрахманов, Ф. М. Определившиеся позиции и основные доводы относительно создания фирмами конкурентных преимуществ в составе стратегических коалиций. Часть 2 = Determined positions and key arguments concerning creation of competitive advantages as a part of strategic coalitions. Part 2 / Ф. М. Файзрахманов // Экономика и управление. – 2013. – № 3. – С. 71-73.
Abstract
По итогам изучения публикаций, преимущественно зарубежных исследователей деятельности различного рода объединений компаний, в статье показано постепенное изменение их отношения к стратегическим альянсам - как одному из инструментов изменения характера позиции компании в отраслевом и рыночном соперничестве. Представлены основные доводы как тех, кто отстаивает тезис, что в рамках альянса компания не всегда оказывается способной усилить свои рыночные позиции, так и тех, кто пришел к заклю- чению, что участие в межфирменных коалициях стало жизненно важной стратегией в соперничестве, прежде всего, в зарождающихся и новых отраслях, позволяющей на основе выявления тенденций их развития опережать конкурентов в создании стратегических преимуществ.
Abstract in another language
By the results of the study of publications, mainly of foreign researchers in the field of various types of mergers, a gradual change of researcher’s attitude towards strategic alliances as a tool changing company’s position in the industry and market competition is shown. Main arguments not only of those who continue to stand up for the thesis that company within the alliance is not always able to strengthen its market position, but also those who came to the conclusion that participation in intercompany coalitions has become a vital competitiveness strategy, especially in emerging and new industries, allowing on the basis of identification of their development trends to create strategic advantages, are adduced.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/84888
View/Open
Opredelivshiesya_pozicii.pdf (324.1Kb)
Collections
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь[3461]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us