Когнитивный подход к развитию у обучающихся умений преодоления грамматической интерференции
Bibliographic entry
Лазарева, Е. Н. Когнитивный подход к развитию у обучающихся умений преодоления грамматической интерференции / Е. Н. Лазарева // Мировая экономика и бизнес-администрирование малых и средних предприятий : материалы 16-го Международного научного семинара, проводимого в рамках 18-ой Международной научно-технической конференции «Наука – образованию, производству, экономике», 26 марта 2020 года, Минск, Республика Беларусь / Белорусский национальный технический университет. – Минск : Право и экономика, 2020. – С. 189-190.
Abstract
This article shows the importance of basing on the principles of cognitive approach such as comparative-contrastive learning of native and foreign languages, accounting the main grammar difficulties in learning a foreign language, Russian-language basing in the process of learning a foreign language, accounting problematicity and communicative focus, functionality during the developing students skills of overcoming grammar interference. Following these principles makes it possible to eliminate grammar interference in students language behavior and to form culturally appropriate grammar concepts.