Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2019
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2019
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Проблема выбора методики расчета редукторных узлов трансмиссии электромобилей

Thumbnail
Authors
Галямов, П. М.
Date
2019
Publisher
БНТУ
Another Title
Problem of choosing metodique gearrsets electric vehicles calculation
Bibliographic entry
Галямов, П. М. Проблема выбора методики расчета редукторных узлов трансмиссии электромобилей = Problem of choosing metodique gearrsets electric vehicles calculation / П. М. Галямов // Автомобиле- и тракторостроение : материалы Международной научно-практической конференции / Белорусский национальный технический университет ; редкол.: отв. ред. Д. В. Капский [и др.]. – Минск : БНТУ, 2019. – Т. 1. – С. 17-20.
Abstract
На основе параметров электродвигателей, трансмиссий и шин серийных зарубежных легковых электромобилей и предоставляемых их производителями условий гарантии в статье показана несостоятельность применения для расчетной оценки ресурса основных элементов редукторных узлов их трансмиссий существующих методик, основанных на кусочно-линейном представлении кривой усталости в виде наклонного и горизонтального участков, поскольку число циклов нагружения шестерен и подшипников редуктора только за гарантийный пробег электромобиля во много раз превышает базовое.
Abstract in another language
On parameters of electric motors, transmission and tyres of serially foreign passenger electric vehicles and given by its producers warranty conditions is shown in this paper impossibility of applying for calculating electric vehicles gearset resource estimation existing methods based on linear pieced fatigue curve proposition by sloped and horizontal parts because of number of loading cycles for reductor gears and bearings only by warranted electric vehicle running way is in much more times exceeds based.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/60357
View/Open
17-20.pdf (289.9Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[71]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us