Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Организация и нормирование труда: наука, образование, практика
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Организация и нормирование труда: наука, образование, практика
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Философия индивидуализации обучения как составная философии образования

Thumbnail
Authors
Сухарева, Л. А.
Шухман, М. Э.
Пальцун, И. Н.
Date
2018
Publisher
БНТУ
Another Title
Philosophy of individualization of training as compositional philosophy of education
Bibliographic entry
Сухарева, Л. А. Философия индивидуализации обучения как составная философии образования = Philosophy of individualization of training as compositional philosophy of education / Л. А. Сухарева, М. Э. Шухман, И. Н. Пальцун // Организация и нормирование труда: наука, образование, практика : сборник научных трудов / Белорусский национальный технический университет, Учреждение "Научно-исследовательский институт труда Министерства труда и социальной защиты Республики Беларусь" ; редкол.: О. С. Голубова [и др.]. – Минск : БНТУ, 2018. – С. 242-247.
Abstract
В контексте развития современной науки рассмотрено понятие философии индивидуализации обучения как составной части философии образования. Это позволило доказать, что личностно-ориентированное обучение находится в состоянии движения от учащегося до содержания и методики, а не наоборот, учитывает его технологические и индивидуальные особенности во всех измерениях учебно-воспитательного процесса, утверждает субъект-субъектные отношения. В основе методологии определения профессиональных и социальных компетенций должна отражаться философия образования и ее составная – философия индивидуализации обучения.
Abstract in another language
In the context of the development of modern science, the concept of the philosophy of individualization of education as an integral part of the philosophy of education is considered. This made it possible to prove that student-centered learning is in a state of movement from the student to the content and methodology, and not vice versa, takes into account its technological and individual characteristics in all dimensions of the educational process, the subject-subject relationship asserts. The methodology of the definition of professional and social competencies should reflect the philosophy of education and its component - the philosophy of the individualization of education.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/48766
View/Open
Статья (379.0Kb)
Collections
  • Материалы сборника по статьям[39]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us