Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2018
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2018
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3D моделирование поршня тепловозного двигателя K6S310D с целью оптимизации профиля

Thumbnail
Authors
Лодня, В. А.
Трояков, Е. В.
Date
2018
Publisher
БНТУ
Another Title
3D modeling of the piston of the K6S310D thermal engine with the purpose of optimization of the profile
Bibliographic entry
Лодня, В. А. 3D моделирование поршня тепловозного двигателя K6S310D с целью оптимизации профиля / В. А. Лодня, Е. В. Трояков // Автомобиле- и тракторостроение : материалы Международной научно-практической конференции / Белорусский национальный технический университет ; редкол.: отв. ред. Д. В. Капский [и др.]. – Минск : БНТУ, 2018. – Т. 1. – С. 124-127.
Abstract
Рассмотрена возможность и результаты расчетного исследования по изменению конструкции профиля поршня, связанного с появлением задиров на его поверхности. Была построена 3D CAD модель поршня и деталей цилиндропоршневой группы, для проведения конечно-элементных расчетов и дальнейшего анализа полученных результатов с целью определения профиля поршня обеспечивающего «беззадирную» работу пары «поршень-втулка цилиндра» для всех режимов работы, минуя натурный эксперимент.
Abstract in another language
The possibility and results of a design study on the modification of the profile of a piston associated with the appearance of scuffs on its surface are considered. A 3D CAD model of the piston and cylinder-piston group parts was constructed to perform finite element calculations and further analysis of the results obtained in order to determine the profile of the piston ensuring the "non-spurious" work of the piston-bush cylinder pair for all operating modes, bypassing the full-scale experiment.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/47555
View/Open
124-127.pdf (1.039Mb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[66]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us