Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2018
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2018
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Расчетные исследования параметров рабочего процесса газодизельного двигателя

Thumbnail
Authors
Козлов, А. В.
Гринев, В. Н.
Date
2018
Publisher
БНТУ
Another Title
Computational investigations of the parameters of the working process in dual fuel engine
Bibliographic entry
Козлов, А. В. Расчетные исследования параметров рабочего процесса газодизельного двигателя = Computational investigations of the parameters of the working process in dual fuel engine / А. В. Козлов, В. Н. Гринев // Автомобиле- и тракторостроение : материалы Международной научно-практической конференции / Белорусский национальный технический университет ; редкол.: отв. ред. Д. В. Капский [и др.]. – Минск : БНТУ, 2018. – Т. 1. – С. 113-116.
Abstract
В данной статье проведены расчетные исследования, касающиеся изучения влияния параметров запальной порции дизельного топлива на показатели рабочего процесса газодизельного двигателя. В частности, были рассмотрены такие параметры, как момент начала подачи и величина запальной порции, коэффициент избытка воздуха и степень рециркуляции отработавших газов. По результатам исследования получены расчетные зависимости показателей топливной экономичности и экологической безопасности от изменяемых параметров.
Abstract in another language
In the given article, computational investigations of the effect of the diesel pilot fuel parameters on the performance of the dual-fuel engine are conducted. Particularly, such parameters like start of injection and quantity of the diesel pilot fuel, air-fuel ratio and exhaust gas recirculation ratio have been analyzed. According to the investigation results, computational dependencies of the fuel efficiency and environmental safety have been obtained.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/47552
View/Open
113-116.pdf (1.009Mb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[66]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us