Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2018
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2018
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Пути улучшения маневренности метробуса

Thumbnail
Authors
Сахно, В. П.
Онищук, В. П.
Омельницкий, О. Е.
Date
2018
Publisher
БНТУ
Another Title
Ways of improving manoeuvrability metrobus
Bibliographic entry
Сахно, В. П. Пути улучшения маневренности метробуса = Ways of improving manoeuvrability metrobus / В. П. Сахно, В. П. Онищук, О. Е. Омельницкий // Автомобиле- и тракторостроение : материалы Международной научно-практической конференции / Белорусский национальный технический университет ; редкол.: отв. ред. Д. В. Капский [и др.]. – Минск : БНТУ, 2018. – Т. 1. – С. 45-48.
Abstract
Проведенными исследованиями установлено, что улучшить показатели маневренности трехзвенного метробуса за счет компоновочных параметров автобуса и прицепных звеньев практически невозможно. Наличие управляемого прицепа несколько уменьшает смещения звеньев, однако выбранные передаточные отношения привода управления прицепом не обеспечивают его вписывания в допустимую полосу движения, регламентированную DIRECTIVE 2002/7/EC. Это необходимо учитывать при проектировании трассы для движения трехзвенных метробусов.
Abstract in another language
The conducted researches have found that it is practically impossible to improve the indicators of maneuverability of a three-axle metro bus due to the layout parameters of the bus and trailer units. The presence of a managed trailer slightly reduces the unit displacement, however, the selected transmission ratios of the drive control of the trailer do not allow it to fit into the permissible traffic lane, as regulated by DIRECTIVE 2002/7 / EC. This should be taken into account when designing a route for the movement of three-axle metro buses.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/47528
View/Open
45-48.pdf (1011.Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[66]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us