Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2018
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Международные и республиканские конференции
  • Автомобиле- и тракторостроение
  • 2018
  • Том 1
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Новый метод бортового мониторинга степени выработки ресурса моторного масла

Thumbnail
Authors
Карпиевич, Ю. Д.
Бондаренко, И. И.
Мальцев, Н. Г.
Date
2018
Publisher
БНТУ
Another Title
A new method for onboard monitoring the degree of elaboration of oil resource
Bibliographic entry
Карпиевич, Ю. Д. Новый метод бортового мониторинга степени выработки ресурса моторного масла = A new method for onboard monitoring the degree of elaboration of oil resource / Ю. Д. Карпиевич, И. И.Бондаренко, Н. Г. Мальцев // Автомобиле- и тракторостроение : материалы Международной научно-практической конференции / Белорусский национальный технический университет ; редкол.: отв. ред. Д. В. Капский [и др.]. – Минск : БНТУ, 2018. – Т. 1. – С. 9-11.
Abstract
Лабораторные и эксплуатационные испытания подтверждают, что между общим количеством израсходованного двигателем топлива и уровнем загрязнения, при котором он в состоянии продолжать нормально работать, существует положительное соотношение. Масло имеет ограничения на количество загрязнений, которое оно может поглотить без нарушения своих функций. Соотношение между расходом топлива и загрязнением масла является критерием для выбора интервала замены масла.
Abstract in another language
Laboratory and field tests have confirmed that among the total number of engine fuel consumed and the level of pollution in which he can continue to work normally, there is a positive correlation. Oil has limits on the amount of pollution it can absorb without disturbing their functions. The ratio between fuel and oil pollution is the criterion for selecting the oil change interval.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/47514
View/Open
9-11.pdf (990.8Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[66]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us