Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Моделирование процесса торможения двухколесного транспортного средства

Thumbnail
Authors
Баханович, А. Г.
Михальцевич, Н. Р.
Date
2015
Another Title
Modeling the braking process for motorcycle
Bibliographic entry
Баханович, А. Г. Моделирование процесса торможения двухколесного транспортного средства / А. Г. Баханович, Н. Р. Михальцевич // Новости науки и технологий : научно-практический журнал / гл. ред. А. В. Бусел. – 2015. – № 2. – С. 36-40.
Abstract
В статье рассматривается конструкция тормозной системы с АБС для мотоцикла и процесс моделирования торможения, используя пакет AMESim и стенд полунатурного моделирования (Tire Hardware-In-The-Loop Simulator). Предложенная система АБС состоит из электронного и гидравлического блоков управления и датчиков угловой скорости колес. В предложенной системе применен до-экстремальный алгоритм управления, проведено моделирование его работы в пакете AMESim и на полунатурном стенде моделирования. На основе анализа полученных результатов моделирования даны рекомендации, которые необходимо учитывать при проектировании систем АБС для мотоциклов и других одноколейных транспортных средств.
Abstract in another language
The project introduces the braking system for motorcycle with ABS and simulation the braking process using the AMESim software and Tire Hardware-In-The-Loop Simulator (Tire HILS). The ABS system includes electronic and hydraulic control units and wheel velocity sensors. The original pre-extreme algorithm is used to ABS control. Firstly, the process of braking was simulated in AMESim software taking into account the design features of a motorcycle. Then the process of the braking was emulated using Tire HILS. The paper gives an analysis of the obtained simulation results and gives recommendations, which are necessary by designing the brake systems with ABS for motorcycles and other types of two-wheeled vehicles.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/34146
View/Open
Modelirovanie_processa_tormozheniya_dvuhkolesnogo.pdf (2.348Mb)
Collections
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь[3461]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us