Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2025
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2025
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Расчетная оценка влияния положения центра масс легкового электромобиля на показатели управляемости и устойчивости

Thumbnail
Authors
Колесникович, А. Н.
Кравченок, А. Л.
Кравченок, А. Л.
Гончарко, А. А.
Date
2025
Publisher
БНТУ
Another Title
Estimated estimation of the influence of the position of the center of mass of an electric passenger car on the indicators of controllability and stability
Bibliographic entry
Расчетная оценка влияния положения центра масс легкового электромобиля на показатели управляемости и устойчивости = Estimated estimation of the influence of the position of the center of mass of an electric passenger car on the indicators of controllability and stability / А. Н. Колесникович [и др.] // Автотракторостроение и автомобильный транспорт : сборник научных трудов : в 2 томах / Белорусский национальный технический университет, Автотракторный факультет ; редкол.: С. В. Скирковский (отв. ред.), А. С. Поварехо, В. П. Бойков [и др.]. – Минск : БНТУ, 2025. – Т. 1. – С. 59-66.
Abstract
С помощью компьютерного моделирования проведена оценка влияния положения центра масс на управляемость и устойчивость электромобиля. Рассмотрены три весовые состояния и определены максимальные скорости движения на критических режимах.
Abstract in another language
With the help of computer modeling, an assessment of the influence of the position of the center of mass on the controllability and stability of an electric vehicle was carried out. Three weight states are considered and the maximum speeds of movement in critical modes are determined.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/161415
View/Open
59-66.pdf (669.4Kb)
Collections
  • Материалы сборника по статьям[24]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us