Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2025
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2025
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Особенности измерения угловых скоростей в приводах электромотоциклов

Thumbnail
Authors
Кочетов, Н. В.
Янкевич, С. Н.
Разганов, В. Ю.
Рыхлёнок, А. И.
Date
2025
Publisher
БНТУ
Another Title
Features of measuring angular velocities in electric motorcycle drives
Bibliographic entry
Особенности измерения угловых скоростей в приводах электромотоциклов = Features of measuring angular velocities in electric motorcycle drives / Н. В. Кочетов [и др.] // Автотракторостроение и автомобильный транспорт : сборник научных трудов : в 2 томах / Белорусский национальный технический университет, Автотракторный факультет ; редкол.: С. В. Скирковский (отв. ред.), А. С. Поварехо, В. П. Бойков [и др.]. – Минск : БНТУ, 2025. – Т. 1. – С. 10-20.
Abstract
Рассмотрены конструкции двигателей и мотор-колес индивидуального электротранспорта, системы управления электроприводом. Вращающий момент создается трехфазным двигателем. Переключение полюсов для создания вращающегося магнитного поля в электродвигателе обеспечивается системой управления на основе показателей датчиков положения вращающегося колеса. Для оптимального управления приводом необходима обратная связь, реализуемая через систему этих датчиков, которые подают результаты измерения положения колеса в систему управления. То есть, датчики лежат в основе всей измерительной системы электропривода.
Abstract in another language
The designs of motors and motor-wheels of individual electric transport, electric drive control systems are considered. The torque is generated by a three-phase motor. Switching of poles to create a rotating magnetic field in the electric motor is provided by a control system based on the indicators of the position sensors of the rotating wheel. For optimal drive control, feedback is required through a system of these sensors, which feed the wheel position measurement results into the control system. That is, sensors are the basis of the entire measuring system of the electric drive.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/161404
View/Open
10-20.pdf (595.2Kb)
Collections
  • Материалы сборника по статьям[24]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us