Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2025
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2025
  • Том 1
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Численная модель для оценки прочности конструкций рамы тележки трамвая

Thumbnail
Authors
Мендель, В. А.
Шмелев, А. В.
Хитриков, С. В.
Кисельков, А. Л.
Литвинко, И. В.
Date
2025
Publisher
БНТУ
Another Title
Numerical model for assessing the strength of tram body frame structures
Bibliographic entry
Численная модель для оценки прочности конструкций рамы тележки трамвая = Numerical model for assessing the strength of tram body frame structures / В. А. Мендель [и др.] // Автотракторостроение и автомобильный транспорт : сборник научных трудов : в 2 томах / Белорусский национальный технический университет, Автотракторный факультет ; редкол.: С. В. Скирковский (отв. ред.), А. С. Поварехо, В. П. Бойков [и др.]. – Минск : БНТУ, 2025. – Т. 1. – С. 74-81.
Abstract
Представлена численная модель тележки низкопольного трамвая, разработанная для оценки прочности и последующей валидации расчетных результатов. Проведено сопоставление расчетных и экспериментальных данных, полученных методом электротензометрии при вывешивании тележки. Установлено, что расхождение между расчетными и измеренными значениями напряжений не превышает 5,4 МПа, что подтверждает адекватность предложенной модели. Полученные результаты могут быть использованы при проектировании и оптимизации конструкций тележек рельсового подвижного состава.
Abstract in another language
This paper presents a numerical model of a low-floor tram bogie developed for strength assessment and subsequent validation of the calculated results. A comparison of calculated and experimental data obtained using electrical strain gauges during bogie suspension is conducted. It is found that the discrepancy between the calculated and measured stress values does not exceed 5.4 MPa, confirming the validity of the proposed model. The obtained results can be used in the design and optimization of bogie designs for rail rolling stock.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/161394
View/Open
74-81.pdf (694.2Kb)
Collections
  • Материалы сборника по статьям[24]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us