Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сериальные издания
  • Системный анализ и прикладная информатика
  • 2025
  • № 2
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сериальные издания
  • Системный анализ и прикладная информатика
  • 2025
  • № 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Разработка варианта гибкого алгоритма управления для организации безостановочного движения маршрутного пассажирского транспорта через регулируемый перекресток

Thumbnail
DOI
10.21122/2309-4923-2025-2-32-44
Authors
Лю, Ю.
Саражинский, Д. С.
Капский, Д. В.
Date
2025
Publisher
БНТУ
Another Title
Development of a flexible traffic flow management option for organizing non-stop traffic of public transport in the area of a controlled intersection
Bibliographic entry
Лю, Ю. Разработка варианта гибкого алгоритма управления для организации безостановочного движения маршрутного пассажирского транспорта через регулируемый перекресток = Development of a flexible traffic flow management option for organizing non-stop traffic of public transport in the area of a controlled intersection / Ю. Лю, Д. С. Саражинский, Д. В. Капский // Системный анализ и прикладная информатика. – 2025. – № 2. – С. 32-44.
Abstract
Приведен анализ существующих методов уменьшения вероятности возникновения блокировки движения маршрутных пассажирских транспортных средств на регулируемых перекрёстках. На участке улично-дорожной сети в районе пересечения проспекта Независимости – проспекта Машерова – улицы Козлова разработаны алгоритмы гибкого управления для уменьшения блокировок движения маршрутных пассажирских транспортных средств другими транспортными средствами на базе интеллектуальных транспортных систем, а также предложены решения по применению современных средств управления светофорным регулированием. С помощью имитационного микромоделирования выполнена оценка результативности предложенных решений и их эффективности.
Abstract in another language
The article provides an analysis of existing methods for reducing the likelihood of blocking the movement of public transport vehicles at controlled intersections. On the section of the street and road network in the area of the intersection of Nezavisimosti Avenue – Masherov Avenue – Kozlov Street, flexible control algorithms have been developed to reduce blockages of the movement of route passenger vehicles by other vehicles based on intelligent transport systems, and solutions have been proposed for the use of modern means of traffic light control. Using simulation micro-modeling, an assessment of the effectiveness of the proposed solutions and their efficiency was performed.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/158627
View/Open
32-44.pdf (1.805Mb)
Collections
  • № 2[9]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us