Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • Инженерная экономика
  • 2025
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • Инженерная экономика
  • 2025
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Управление процессами создания нового продукта

Thumbnail
Authors
Серченя, Т. И.
Говоровская, А. А.
Хапанцева, С. Г.
Date
2025
Publisher
БНТУ
Another Title
Managing new product creation processes
Bibliographic entry
Серченя, Т. И. Управление процессами создания нового продукта = Managing new product creation processes / Т. И. Серченя, А. А. Говоровская, С. Г. Хапанцева // Инженерная экономика : сборник материалов 81-й студенческой научно-технической конференции, секция «Инженерная экономика», 07-08 мая 2025 г. / Белорусский национальный технический университет, Машиностроительный факультет ; редкол.: Т. А. Сахнович (пред. редкол.), С. И. Адаменкова, Л. В. Бутор [и др.] ; сост.: Т. А. Сахнович, О. А. Лавренова, Т. И. Серченя. – Минск : БНТУ, 2025. – С. 632-638.
Abstract
Стремительное развитие технологий предъявляет иные требования к управлению созданием новых продуктов, меняется и роль продакт-менеджеров – от управления задачами и ресурсами до оптимизации бизнес-процессов. В статье рассматриваются функции продакт-менеджеров, в соответствии с которыми формируются их типы, перспективы эволюции которых увязываются с развитием технологий искусственного интеллекта. Особое внимание уделено роли продакт-менеджеров в ускорении процессов вывода нового продукта на рынок, более быстрого прохождения всех стадий инновационного процесса.
Abstract in another language
Rapid technological development imposes other requirements on the management of new product creation, and the role of product managers is changing – from task and resource management to business process optimization. The article examines the functions of product managers, in accordance with which their types are formed, the prospects for the evolution of which are linked to the development of artificial intelligence technologies. Particular attention is paid to the role of product managers in accelerating the processes of bringing a new product to market, and faster passage through all stages of the innovation process.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/158515
View/Open
632-638.pdf (319.4Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[88]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us