Активно-импульсная система видения для ночного управления транспортом в условиях метеопомех
Another Title
Active-pulse vision system for night vehiclecontrol in difficult weather conditions
Bibliographic entry
Кунцевич, Б. Ф. Активно-импульсная система видения для ночного управления транспортом в условиях метеопомех = Active-pulse vision system for night vehiclecontrol in difficult weather conditions / Б. Ф. Кунцевич // Приборостроение-2024 : материалы 17-й Международной научно-технической конференции, 26-29 ноября 2024 года, Минск, Республика Беларусь / редкол.: А. И. Свистун (пред.), О. К. Гусев, Р. И. Воробей [и др.]. – Минск : Интегралполиграф, 2024. – С. 352-353.
Abstract
Численно исследована возможность использования активно-импульсных систем видения для ночного управления транспортом, в том числе в условиях метеопомех. Для выяснения условий реализации квазиравномерной подсветки рабочая дистанция методом подбора разбивается на необходимое число зон видимости, сигналы от которых автоматически последовательно регистрируются за время формирования видеокадра, позволяя в конечном итоге вычислить «суммарный» сигнал для всей рабочей дистанции. На основе построения суммарного пространственно-энергетического профиля (ПЭП) всей рабочей дистанции продемонстрирован возможный вариант выделения подходящего числа зон видимости и распределения мощности подсветки по зонам для режима движения с ближним светом.
Abstract in another language
The possibility of using active-pulse vision systems for night transport control, including in conditions of meteorological interference, is numerically investigated. To clarify the conditions for implementing quasiuniform illumination, the working distance is divided by the selection method into the required number of visibility zones, the signals from which are automatically sequentially recorded during the formation of a video frame, allowing ultimately to calculate the “total” signal for the entire working distance. Based on the construction of the total spatial-energy profile (SEP) of the entire working distance, a possible option for selecting a suitable number of visibility zones and distributing the backlight power by zones for driving modes with low beam is demonstrated.