Show simple item record

dc.contributor.authorСергачев, С. А.
dc.coverage.spatialНовосибирскru
dc.date.accessioned2024-08-13T07:50:52Z
dc.date.available2024-08-13T07:50:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationСергачев, С. А. Архитектура объектов розничной торговли в Беларуси: инновации и традиции = The architecture of retail business buildings in Belarus: innovations and traditions / С. А. Сергачев // Творчество и современность. – 2018. – № 2. – С. 5-15.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/147893
dc.description.abstractВ статье автором впервые рассматриваются результаты эволюционных процессов конца ХХ - начала ХХI в. в сфере торговых зданий Беларуси, которые, возможно, являются типичными для архитектуры постсоветского пространства. Социально-экономические перемены в обществе способствовали использованию новых технологий торговли и появлению новых типов торговых зданий (супермаркеты, гипермаркеты, торгово-развлекательные центры). Исследование основано на анализе процессов изменения архитектуры торговых зданий и формирования нормативной документации на их проектирование. В статье показано активное и инновационное развитие архитектуры торговых зданий. Отмечено, что торговые здания, построенные в разные времена, создают разнообразие архитектурно-художественных образов городов Беларуси.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherНовосибирский государственный университет архитектуры, дизайна и искусствru
dc.titleАрхитектура объектов розничной торговли в Беларуси: инновации и традицииru
dc.title.alternativeThe architecture of retail business buildings in Belarus: innovations and traditionsru
dc.typeArticleru
local.description.annotationIn this article the author considers for the first time the results of evolutionary processes in the field of retail business buildings in Belarus over the late 20th - early 21th centuries, which may be typical for architecture in the post-Soviet area. Socio-economic changes in the society promoted the use of new trade technologies and the emergence of new types of commercial buildings - supermarkets, hypermarkets, shopping malls. The study is based on the analysis of the processes of changing the architecture of commercial buildings and the formation of building codes and standards. The article demonstrates the active and innovative development of the architecture of commercial buildings. It is observed that retail business buildings erected at different times create a variety of architectural and artistic images of Belarusian cities.ru


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record