Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Особенности интегративного лингвопрофессионального образовательного процесса в техническом университете

Thumbnail
Authors
Хоменко, Е. В.
Date
2018
Publisher
Могилевский государственный университет
Another Title
Peculiarities of the integrative lingual professional educational process at technical university
Bibliographic entry
Хоменко, Е. В. Особенности интегративного лингвопрофессионального образовательного процесса в техническом университете = Peculiarities of the integrative lingual professional educational process at technical university / Е. В. Хоменко // Веснiк Магiлеускага дзяржаунага унiверсiтэта. Серыя А, Гуманiтарныя навукi: Гiсторыя. Фiласофiя. Фiлалогiя. – 2018. – № 2. – С. 117-122.
Abstract
В статье анализируется проблема предметно-языкового интегрированного обучения магистрантов и аспирантов технического университета. Особое внимание уделяется чтению лекций по специальным дисциплинам на английском языке. Представлены результаты исследования структурной организации учебно-научной лекции, определены актуализируемые в структурно-семантических компонентах лекции прагматические установки автора и их целевое назначение, языковые средства связи семантически разнородных структурных компонентов. Дано обоснование значимости полученных результатов для чтения лекций на английском языке преподавателями специальных дисциплин, их восприятия и понимания обучающимися.
Abstract in another language
The problem of content and language integrated approach in teaching post-graduate students of technical university is raised. Particular attention is paid to lecturing on special subjects in English. The results of the research of the structural organization of an educational and scientific lecture are presented, the pragmatic settings of the author and their purposes, linguistic connectors of semantically diverse structural components of a lecture are considered. The justification of the significance of the results obtained for lecturing in English by lecturers of special disciplines, for the perception and understanding of lectures by students is given.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/147469
View/Open
117-122.pdf (240.3Kb)
Collections
  • Публикации в изданиях Республики Беларусь[3461]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us