Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • Инженерная экономика
  • 2024
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • Инженерная экономика
  • 2024
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Технология обкатки послеремонтных двигателей автомобилей АО «UZAUTO MOTORS»

Thumbnail
Authors
Косимов, И. С.
Алматаев, Т. О.
Давидова, Д. Т.
Date
2024
Publisher
БНТУ
Another Title
Technology for run-in of post-repair car engines of UZAUTO motors JSC
Bibliographic entry
Косимов, И. С. Технология обкатки послеремонтных двигателей автомобилей АО «UZAUTO MOTORS» = Technology for run-in of post-repair car engines of UZAUTO motors JSC / И. С. Косимов, Т. О. Алматаев, Д. Т. Давидова // Инженерная экономика [Электронный ресурс] : сборник материалов 80-й студенческой научно-технической конференции и 22-й Международной научно-технической конференции секция «Инженерная экономика», 23-25 апреля 2024 / Белорусский национальный технический университет, Машиностроительный факультет ; редкол.: Т. А. Сахнович (пред. редкол.) [и др.] ; сост.: О. А. Лавренова, Т. И. Серченя. – Минск : БНТУ, 2024. – С. 539-543.
Abstract
Рассмотрены вопросы механической обкатки с учетом требований режима ремонтируемых двигателей. Срок службы двигателей, отремонтированных механическим способом, перед очередным ремонтом составляет 120 тыс. км, что составляет 70-75% срока службы до 1-го ремонта, тогда как для предлагаемого способа эти показатели составляют 170-180 тыс. км. и 82-86% срока их службы.
Abstract in another language
The issues of the result of non-traditional mechanical running-in and the result of applying the running-in, taking into account the requirements of the working life of the engines being repaired, are considered. The service life of mechanically repaired engines before the next major overhaul is 120 thousand km, which is 70-75% of the service life before the first major overhaul, while for the mode these figures are 170-180 thousand km. style and 82-86%.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/146774
View/Open
539-543.pdf (337.8Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[77]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us