Народная педагогика - як фактар выхавання асобы настаўніка
Bibliographic entry
Бурда, С. І. Народная педагогика - як фактар выхавання асобы настаўніка / C. I. Бурда // Инновационное образование взрослых: модели, опыт, перспективы : материалы Международной научно-методической конференции (Минск, 13-15 декабря 2006 г.) / под ред. М. М. Болбаса, Э. Я. Ивашина. – Минск : БНТУ, 2007. – С. 124-126.
Abstract
Актуальнасць тэмы выцякае з гуманістычнай парадзігмы сучаснай педагогікі, нацэленай на фарміраванне асобы, магчымай выжыць у складаных сацыяльна-эканамічных умовах i знайсці сваю нішу у рыначных адносінах, не згубіць чалавечай годнасці. Дчя гэтага неабходна вырашыць праблему пераадолення супярэчнасцей паміж прагрэсіўнай грамадскай свядамасцю сістэмай нацыянальных i агульначалавечых каштоўнасцей i рэальнымі нормамі мікрасерады, дзе працякае фарміраванне першапачатковага жыццевага вопыту. Неабходна не толькі далучаць асобу да сістэмы гуманістычных каштоунасцей, але і выпрацаваць маральна-эстэтычныя ідэалы, навучыць правільнаму выбару ў складаных жыццевых сітуацыях, падняць маральна-псіхалагічную культуру як самога настаўніка, так і яго выхаванцаў. Усе вышэй сказанае гаворыць аб тым, што праблема маральнага выхавання асобы, у тьш ліку і настаўніка, сродкамі і метадамі народнай педагогікі з'яўляецца адной з найбольш значных для сучаснай педагогікі, але недастаткова распрацаваных у даследчаскім плане. Зыходзячы з гэтага, тэма майго дысертацыйнага даследавання: "Народная педагогіка - як аснова цэласнага працэса фарміравання асобы ", над якой працую ўжо некалькі гадоў.