Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях других стран
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Внеуниверситетские публикации ученых БНТУ
  • Публикации в изданиях других стран
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Прочность несвязных грунтов лесных дорог при ограниченных объемных деформациях

Thumbnail
Authors
Тумашик, И. И.
Гарабажиу, А. А.
Леонов, Е. А.
Date
2018
Publisher
ВГЛТУ
Another Title
Strength of non-advanced grounds of forest roads with limited volume deformations
Bibliographic entry
Тумашик, И. И. Прочность несвязных грунтов лесных дорог при ограниченных объемных деформациях = Strength of non-advanced grounds of forest roads with limited volume deformations / И. И. Тумашик, А. А. Гарабажиу, Е. А. Леонов // Актуальные направления научных исследований XXI века: теория и практика. – 2018. – Т. 6, № 4. – С. 121-125.
Abstract
Статья посвящена проблемам, связанным с установлением прочности и несущей способности грунтовых автомобильных лесных дорог, устроенных на песчаных и супесчаных грунтах. Рассматривается дорожная конструкция, в которой грунт работает в условиях ограниченных объемных деформаций, как бы в «обойме», имеющей характеристику жесткости, зависящую от деформационных свойств грунта и условий дренирования. Ограничение объемных деформаций, соответствующее чисто сдвиговому деформированию, реализуется в водонасыщенном массиве, когда масштаб времени нагружения исключает дренирование. Рассмотрены возможные методы оценки состояния грунтов по несущей способности с исследованием траекторий нагружения.
Abstract in another language
In this article is devoted to the problems connected with the establishment of strength and load-bearing capacity of unpaved road forest roads, arranged on sandy and sandy loamy grounds. A road construction is considered in which the ground operates under conditions of limited volumetric deformations, as if in a cage with a stiffness characteristic that depends on the deformation properties of the ground and drainage conditions. The limitation of volume deformations corresponding to a purely shear deformation is realized in a water-saturated massif when the loading time scale excludes drainage. Possible methods for estimating the state of grounds by carrying capacity with investigation of load trajectories are considered.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/141519
View/Open
121-125.pdf (958.4Kb)
Collections
  • Публикации в изданиях других стран[1154]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us