Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2023
  • Том 2
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Сборники научных трудов
  • Автотракторостроение и автомобильный транспорт
  • 2023
  • Том 2
  • Материалы сборника по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Потенциал образовательной модели «обучение через вызов» в развитии креативной компетентности будущих инженеров

Thumbnail
Authors
Алисеенко, Д. С.
Date
2023
Publisher
БНТУ
Another Title
The potential of the “Challenge-based learning” educational model in the development of creative competence future engineers
Bibliographic entry
Алисеенко, Д. С. Потенциал образовательной модели «обучение через вызов» в развитии креативной компетентности будущих инженеров = The potential of the “Challenge-based learning” educational model in the development of creative competence future engineers / Д. С. Алисеенко // Автотракторостроение и автомобильный транспорт : сборник научных трудов : в 2 томах / Белорусский национальный технический университет, Автотракторный факультет ; редкол.: Т. В. Матюшинец (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2023. – Т. 2. – С. 46-54.
Abstract
В статье рассмотрены возможности использования ресурса образовательной модели «обучение через вызов» в процессе формирования креативной компетентности будущих инженеров как специалистов нового типа, способных продуктивно и нетрадиционно решать профессиональные проблемы в контексте современных вызовов. Дано обоснование целесообразности и эффективности встраивания междисциплинарных челленджей в структуру информационно-образовательной среды технического университета для формирования у студентов готовности решать проблемы-вызовы в интересах устойчивого развития и ESG-трансформации.
Abstract in another language
The article considers the possibilities of using the resource of the “challenge-based learning” educational model in the process of forming the creative competence of future engineers as specialists of a new type, capable of productively and unconventionally solving professional problems in the context of modern challenges. The rationale for the expediency and effectiveness of embedding interdisciplinary challenges into the structure of the information and educational environment of a technical university in order to form students' readiness to solve problems-challenges in the interests of sustainable development and ESG-transformation is given.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/139709
View/Open
46-54.pdf (431.2Kb)
Collections
  • Материалы сборника по статьям[59]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us