Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • НИРС
  • НИРС АТФ-2023. Материалы 79-й студенческой научно-технической конференции
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • НИРС
  • НИРС АТФ-2023. Материалы 79-й студенческой научно-технической конференции
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Влияние момента муфты подключения переднего ведущего моста трактора «Беларус» на эффективность торможения

Thumbnail
Authors
Василенко, П. В.
Поварехо, А. С.
Date
2023
Publisher
БНТУ
Another Title
The influence of the coupling moment of the front drive axle of the tractor «Belarus» on the braking efficiency
Bibliographic entry
Василенко, П. В. Влияние момента муфты подключения переднего ведущего моста трактора «Беларус» на эффективность торможения = The influence of the coupling moment of the front drive axle of the tractor «Belarus» on the braking efficiency / П. В. Василенко, А. С. Поварехо // НИРС АТФ-2023 [Электронный ресурс] : материалы 79-й студенческой научно-технической конференции / редкол.: Т. В. Матюшинец [и др.] ; под общ. ред. А. С. Поварехо ; сост. А. С. Поварехо. – Минск : БНТУ, 2023. – С. 11-15.
Abstract
Оборудование универсально-пропашных тракторов «Беларус» тормозными механизмами (ТМ) только на заднем мосту существенно снижает тормозные качества трактора. Проблема установки ТМ на переднем мосту может частично решается путем блокирования при торможении межосевого привода. В данной работе исследовано влияние момента, развиваемого муфтой подключения переднего ведущего моста (ПВМ) трактора на эффективность торможения.
Abstract in another language
The equipment of universal-row tractors «Belarus» with braking mechanisms only on the rear axle significantly reduces the braking qual-ities of the tractor. The problem of installing braking mechanisms on the front axle can be partially solved by blocking the interaxle drive when braking. In this work, the influence of the torque developed by the coupling of the front drive axle of the tractor on the braking efficiency is investi-gated.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/138270
View/Open
11-15.pdf (374.3Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[182]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us