Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • НИРС
  • НИРС АТФ-2023. Материалы 79-й студенческой научно-технической конференции
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • НИРС
  • НИРС АТФ-2023. Материалы 79-й студенческой научно-технической конференции
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Конкретизация критериев объективной оценки знаний по графическим дисциплинам

Thumbnail
Authors
Попов, Н. А.
Глушич, В. И.
Джежора, С. В.
Date
2023
Publisher
БНТУ
Another Title
Specification of criteria for objective assessment of knowledge in graphic disciplines
Bibliographic entry
Попов, Н. А. Конкретизация критериев объективной оценки знаний по графическим дисциплинам = Specification of criteria for objective assessment of knowledge in graphic disciplines / Н. А. Попов, В. И. Глушич, С. В. Джежора // НИРС АТФ-2023 [Электронный ресурс] : материалы 79-й студенческой научно-технической конференции / редкол.: Т. В. Матюшинец [и др.] ; под общ. ред. А. С. Поварехо ; сост. А. С. Поварехо. – Минск : БНТУ, 2023. – С. 441-444.
Abstract
Актуальность проблемы оценивания знаний учащихся являлась и является актуальной и по сей день. Эта тема имеет большое значений в образовательной среде. Существуют различные методики и подходы к оцениванию знаний учащихся, но все они сталкиваются с рядом проблем. Большинство преподавателей оценивают студентов по своей системе, ввиду отсутствия конкретных, четко прописанных критериев оценки знаний, то есть с большей долей субъективизма.
Abstract in another language
The relevance of the problem of assessing students' knowledge has been and is still relevant to this day. This topic is of great importance in the educational environment. There are various methods and approaches to assessing students' knowledge, but they all face a number of problems. Most teachers evaluate students according to their system, due to the lack of specific, clearly defined criteria for assessing knowledge, that is, with a greater degree of subjectivity.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/138252
View/Open
441-444.pdf (298.8Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[182]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us