Белорусский национальный технический университет
Repository of the Belarusian National Technical University
ISSN: 2310-7405
Repository of the Belarusian National Technical University
View Item 
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • НИРС
  • НИРС АТФ-2023. Материалы 79-й студенческой научно-технической конференции
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
  •   Repository BNTU
  • Материалы конференций и семинаров
  • Студенческие конференции
  • НИРС
  • НИРС АТФ-2023. Материалы 79-й студенческой научно-технической конференции
  • Материалы конференции по статьям
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Подвижное сдваивание колес для обеспечения изменяемой геометрии движителя во внедорожных условиях

Thumbnail
Authors
Зелёный, П. В.
Говорень, И. В.
Date
2023
Publisher
БНТУ
Another Title
Movable wheels double to provide variable engine geometry in off-road conditions
Bibliographic entry
Зелёный, П. В. Подвижное сдваивание колес для обеспечения изменяемой геометрии движителя во внедорожных условиях = Movable wheels double to provide variable engine geometry in off-road conditions / П. В. Зелёный, И. В. Говорень // НИРС АТФ-2023 [Электронный ресурс] : материалы 79-й студенческой научно-технической конференции / редкол.: Т. В. Матюшинец [и др.] ; под общ. ред. А. С. Поварехо ; сост. А. С. Поварехо. – Минск : БНТУ, 2023. – С. 385-388.
Abstract
Рассмотрено упругое подвижное сдваивание колес взамен жесткому для обеспечения изменяемой геометрии движителя во внедорожных условиях с целью повышения равномерности распределения опорных давлений. С этой целью оба колеса связаны между собой равноплечими коромыслами, установленными средней частью на несущем диске, посаженном на полуось заднего моста трактора. Все связи коромысел выполнены в виде упругих шарниров на основе сайлетблоков, обеспечивающих стабилизацию колес в исходном положении.
Abstract in another language
An elastic movable doubling of wheels instead of a rigid one is considered to provide a variable geometry of the mover in off-road conditions in order to increase the uniformity of the distribution of support pressures. For this purpose, both wheels are interconnected by equalarmed rocker arms, mounted in the middle part on a carrier disk, planted on the axle shaft of the rear axle of the tractor. All links of the rocker arms are made in the form of elastic hinges based on silent blocks, which ensure the stabilization of the wheels in the initial position.
URI
https://rep.bntu.by/handle/data/138234
View/Open
385-388.pdf (340.5Kb)
Collections
  • Материалы конференции по статьям[182]
Show full item record
CORE Recommender

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
 

Browse

All of Repository BNTUCommunities & CollectionsAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateTypeThis CollectionAuthorsTitlesBy Issue DatePublisherBy Submit DateType

My Account

LoginRegister

Belarusian National Technical University | Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us
Яндекс.МетрикаIP Geolocation by DB-IP
Science Library | About Repository | Размещение в Репозитории | Contact Us