Тревожность студентов выпускных курсов
Another Title
Anxiety among final-years students
Bibliographic entry
Гончарова, Е. П. Тревожность студентов выпускных курсов = Anxiety among final-years students / Е. П. Гончарова, Ю. С. Кротикова // Высшая школа: проблемы и перспективы : материалы 13 Международной научно-методической конференции, Минск, 20 февраля 2018 г.: в 3 ч. – Минск : РИВШ, 2018. – Ч. 1. – С. 206-210.
Abstract
Статья посвящена актуальным вопросам повышения качества высшего образования с учетом требований рынка труда. Рассматривается один из возможных путей повышения конкурентоспособности студента - будущего специалиста с точки зрения антропоцентрического подхода в педагогике. Обозначается основная категория педагогики индивидуальности - восемь сфер индивидуальности человека: мотивационная, эмоциональная, интеллектуальная, этическая, волевая, сфера саморегуляции, предметно-практическая и экзистенциальная, находящиеся во взаимодействии и взаимообусловленности. Тревожность как часть эмоциональной сферы студента-выпускника исследуется на теоретическом и экспериментальном уровнях.
Abstract in another language
The article is devoted to topical issues of improving the quality of higher education, taking into account the requirements of the labor market. One of the possible ways of increasing the competitiveness of the student – the future specialist from the point of view of the anthropocentric approach in pedagogy is considered. The basic category of the pedagogy of individuality is identified – eight spheres of
the individuality of a person: motivational, emotional, intellectual, ethical, volitional, self-regulation, subject-practical and existential, which are in interaction and interdependence. Anxiety as part of the emotional sphere of a graduate student is explored at the theoretical and experimental levels.