Формально-динамические свойства индивидуальности как индикаторы школьной адаптации и дезадаптации учащихся юношеского возраста (на примере обучающихся КНР и РБ)
Bibliographic entry
Чэн, Сяогэ. Формально-динамические свойства индивидуальности как индикаторы школьной адаптации и дезадаптации учащихся юношеского возраста (на примере обучающихся КНР и РБ) / Сяогэ Чэн // Новые горизонты - 2022 : сборник материалов IX Белорусско-Китайского молодежного инновационного форума, 10-11 ноября 2022 года / Белорусский национальный технический университет. – Минск : БНТУ, 2022. – Т. 2. – С. 114-116.
Abstract
The article actualizes the problem of school adaptation of teenagers in educational institutions of Belarus and China. The results of an empirical study of such formal-dynamic properties of adolescent personality as emotionality and activity, which determine their ability to adapt in the educational environment, are presented. The established psychotypes of students in Belarus and China are described from the standpoint of their adaptive abilities at school.